• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Biltema backkamera

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025
Tänker montera biltemas trådlösa backkamerasystem med två kameror. En vid nummerplåten för rak sikt bakåt under färd och parkering. En monterad högt upp och vinklad nedåt så hela bakpartiet inklusive hörnen på husbilen syns
Samt ett antal meter bakom. (Vad det nu blir) Denna att användas vid backning och parkering. Någon som har erfarenhet av detta system?

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026
Sv: Biltema backkamera

Har exakt samma system dock under varumärket LTC. Samma prylar på Biltema, antagligen samma fabrik som producerar åt flera leverantörer. LTC har dock en högre prislapp. Varumärket kostar lite extra.
Fungerar utmärkt.
Inte alla gillar trådlösa system, kan man emellanåt läsa om i detta forum. Nackdelen är att man kan "råka" få in andra trådlösa kameror. Dels från närliggande lokaler men också från andra fordon. Rätt var det är kan ett hästhuvud visa sig på skärmen. Tycker själv att det är lite kul men det finns de som tycker det är irriterande.
Aldrig varit något problem vid backning dock!

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025

Ja LTC är samma vara till knappt dubbla priset. Har du monterat dem som jag
Tänker göra.

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026

För tillfället använder jag bara en kamera. Har inte övervägt att montera två.
Tycker att jag får bra sikt bakåt och kameran är monterad vid nummerskylt.

Senast ändrad:
Toppen