• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilmärke

ChristinaE

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
33403
Medlemskap
2024
Hej
Det är lite klurigt att veta hur man ställer en fråga till er kunniga, får se om det funkar nu.
På reg.beviset har jag en Fiat Dethleffs A 5420, - 02 men om jag skriver in reg.nr på en reservdelssida så står det Fiat Ducato. Varför står det olika? Vad har jag för bil egentligen?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Du har en husbil på ett Fiat-chassie. Reservdelar till bildelen hittar du då under Fiat Ducato medan reservdelar till bodelen skulle kunna finnas under söktermen Fiat Dethleffs A 5420, - 02.

//Michael, medlem
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Du har en husbil på ett Fiat-chassie. Reservdelar till bildelen hittar du då under Fiat Ducato medan reservdelar till bodelen skulle kunna finnas under söktermen Fiat Dethleffs A 5420, - 02.

//Michael, medlem

Eller för bodelen t.o.m. Detleffs A 5420 -02 På Fiat chassie. Och Fiat Ducato:n heter hos Fiat Typ 244.
 

ChristinaE

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
33403
Medlemskap
2024
Tack!
Jag brukar beställa reservdelar på skruvat.se och då fyller man i reg nr och Fiat Ducato kommer då upp. Jag beställde ett kamremskit igår för jag har ingen aning om när den bytts tidigare, i alla fall inte under mina fyra år med bilen. Tänker att för säkerhets skull för jag vill inte ha nåt strul med den i sommar när det blir riktiga långturer.
Ha en härlig sommar.
Christina
 
Toppen