• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billo - Scannad och digital postservice

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Jag har nu haft Billo sedan i maj...

Ett enda problem, förnyelse av körkort som kommer som rek och endast till postadressen. Då fick jag tillfälligtvis stänga av min ”särskilda postadress” för att slippa åka till Stockholm och där hämta ut mitt rek.

En annan, mindre effekt var att CC försäkring höjde min premie eftersom dom trodde att jag flyttat till S:t Eriksgatan i Stockholm, dom backade när jag förklarat

Mitt byte av bankkort fungerade super med någon dags fördröjning för vidarebefordran.

De två bieffekterna löstes med ett par samtal, Billo har svarat snabbt, serviceinriktat och kompetent på mina frågor inför start och under tiden.

Allteftersom det kommer papperspost eller tidningar till min mantalsskrivningsadress (numer bara medlemstidningar) ber jag avsändaren kommunicera elektroniskt, skicka via Billo eller upphöra med utskicket.

Kommer gladeligen att fortsätta när de fr.o.m. mars kommer att debitera 29.- per månad.

Dom har även en "utökad tjänst" om man får mera fysiskt som dom ska skicka vidare.

Behöver du ta emot mycket fysiskt så faller antagligen Billo….

 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Ok. Vad är skillnaden mot Kivra?
Som Kivra + Man skaffar en "särskild postadress", Billo scannar inkommande snigelpost, trodde det framgick av rubrik, text och länk... - Sorry.

Citerar "Billo är en kostnadsfri och statligt godkänd digital brevlåda. Med Billo får du såklart digital post från företag och myndigheter – men du kan också välja att få den papperspost som annars hamnar i brevlådan, direkt in i mobilen. Dessutom får du tillgång till marknadens snabbaste betallösning, samtidigt som vi hjälper dig att betala räkningar i tid. Det är Billo!"
 

Andeel

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
32956
Medlemskap
2024
Låter otroligt bra, man kan även få snigelpost inscannade och till bra pris. Ska fundera på det.
 
Toppen