• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billiga bildelar i Berlin

J

Jarn

Guest
Här är ett tips till er som åker till Berlin och då står på Stellplats Berlin Mitte.

Om ni behöver handla reservdelar, tillbehör eller däck till er Pb eller Husbil, så finns det c:a 200 m från Stellplatsen (vid U-bahn stationen) ett halvt kvarter som är en firma som heter TIP Auto.
De har öppet må-lör 7-20
De är enligt dem själva bland de billigaste i Tyskland. Efter att handlat där ett antal gånger, så kan jag bara hålla med om att de är billiga och att de har otroliga priser på däck.
Tyvärr har de inga priser på sin hemsida.

Ett exempel: Jag handlade förra veckan Bosch Aerotwin Torkarblad A O53S
för ett dubbelpack betalade jag ord.pris 29,90 Euro
Kostar på Mekonomen 610:- !!!! Kanske skall tipsa deras inköpare.

PS 50m därifrån ligger en italiensk restauran Allegro med otroligt bra priser o god mat.

F

F.d. 7811

Guest
Sv: Billiga bildelar i Berlin

Mekonomen betalar antagligen inte mer i inköp.
Skillnaden ligger med största sannolikhet i att Mekonomen har ett mycket större pålägg än tyskarna.

Titta på andra varugrupper för bilar som ex däck så ser man att de svenska priserna alltid ligger högre.

Detta genomsyrar ju också den svenska husbilsmarknaden där våra handlare ofta ligger minst 20% högre i pris.

F

F.d. 13050

Guest
Sv: Billiga bildelar i Berlin

Har du ngn koordinat eller vad heter u-bahnstationen ?

J

Jarn

Guest
Toppen