• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig gasol i Växjötrakten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
En kompis till mig är helt övertygad om att det finns en gasolförsäljare i Växjötrakten med en utpräglad låg prisprofil. Han minns tyvärr inte var och själv har jag aldrig hört talas om detta, så nu undrar jag om någon av alla er klubbmedlemmar (och intresserade) känner till detta. Jag känner naturligtvis till många andra (Kristianstad, Åhus, Mönsterås med flera) men ingen i Växjötrakten.

Tack på förhand!
Staffan
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasol i Växjötrakten

Hur lite ska det kosta för att klassas som "billigt" ?
(Jag betalade 370 före semestern, vet inte om det är ett bra pris eller inte.)
 
F

F.d. 52924

Guest
Sv: Billig gasol i Växjötrakten

Mycket tjat om billig gasol,det är väl bara att köpa där man är,
när gasolen tar slut,eller?

:mh:
 
M

Mindin

Guest
Sv: Billig gasol i Växjötrakten

Och var i Växjö var det?! I lilla hålan någon mil söderöver tar de 500 så allt är ju relativt.
Kostar ju att åka till typ Åhus också..
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasol i Växjötrakten

En kompis till mig är helt övertygad om att det finns en gasolförsäljare i Växjötrakten med en utpräglad låg prisprofil. Han minns tyvärr inte var och själv har jag aldrig hört talas om detta, så nu undrar jag om någon av alla er klubbmedlemmar (och intresserade) känner till detta. Jag känner naturligtvis till många andra (Kristianstad, Åhus, Mönsterås med flera) men ingen i Växjötrakten.

Tack på förhand!
Staffan

I förra veckan ställde jag ovanstående fråga på forumet. Jag tycker själv att jag formulerade mig så att det inte skulle uppstå något tvivel om frågeställningen och avslutade det hela på ett som jag ser det hövligt sätt genom att tacka på förhand. Jag nämner också att jag känner till några (och namnger dem) av de mest kända leverantörerna.

När jag läser svaren blir jag en aning konfunderad eftersom jag inte förstår varför en del av dem som svarat har gjort det - alltså vilka avsikter de haft med att delge mig sina svar.

Bossebagare: Jag har ju nämnt att jag känner till Åhus och jag vet att det kostar 190 kronor där. Men det ligger inte i Växjötrakten.

Guran: Jag har full respekt för din åsikt, men jag anser ändå att jag har rätt att ställa en fråga på forumet utan att du ska behöva påpeka att detta skall betecknas som tjatigt. Och svaret har, som jag ser det, kan inte på något sätt ses som ett relevant svar på min fråga. Du får gärna ha en åsikt - jag lovar att respektera den - men jag betackar mig för den typen av kommentarer.

geva: Det var duktigt gjort, du kan nog få en guldstjärna nästa gång hos din gasolleverantör, men har ingenting att göra med den inledande frågeställningen. Och du, var har jag angett att jag saknar gasol för tillfället?Jag har två tuber och det är bara den ena som är tom.

Mindin:??

Vad vill jag säga med detta: Jo, att jag förstår alla dem som säger sig tröttna på att ställa frågor på forumet eftersom det tycks finnas medlemmar som ser det som sin plikt att alltid skriva någonting - vare sig det hör till ämnet eller inte. Härmed anser jag detta ämne uttömt. Avsaknaden av svar på min inledande fråga tolkar jag som att det jag hört inte var sant och att jag har att välja köpa gasol i närmaste ort eller vänta tills jag kommer i närheten av någon av de etablerade lågprisförsäljarna. Och eftersom jag passerar Åhus och Kristianstad under morgondagen, så blir det säkerligen ett besök hos någon av dessa.

Eftersom jag startade tråden ser jag nu även till att den stängs.

mvh
Staffan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen