• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BILLARM MED GSM & GPS GKA100 SPÅRNING

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Hittade ett på Conrad för 1499kr

Jag har ju originallarm eftersom jag har en Plåtis. Men det saknar larm via sms. Jag känner ibland när frugan och jag går in och handlar på stormarknader utomlands, vad enkelt det skulle vara att göra något när dom ser att man går in. 20-30 min är man ju inne oftast.

Hittade detta som jag funderar att komplettera med. Med denna slipper man någon form av månadsavgift (förutom simkortet då). Någon som har någon erfarenhet av denna? Lagom pris ivarjefall.


841086_BB_00_FB.EPS_250.jpg

Köp BILLARM MED GSM & GPS GKA100 SPÅRNING hos - Conrad.se Säkerhet - Billarm
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.607
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: BILLARM MED GSM & GPS GKA100 SPÅRNING

Hej, kanske onödigt att påpeka för dig med uppringningslarm när man far utomlands.

Beroende på om uppringningen måste gå runt till Sverige och tillbaka så måste man ha ett abonemang till larmet som funkar utomlands. Vilket många kontantkort inte gör, fast de ofta rek. av larmsäljarna. Men det vet nog de flesta om.

Men.... Jag slogs som en ga...... med ett larm för några år sedan. Om man försökte programera in ett +46xxxxxxx nummer i det så varken fattade det plusteknet eller försökte ringa upp. Så där hade troligen inte ens rätt simkort löst utlandsuppringning.

Eller vet någon om man kan komma runt det på något sätt, för att börja med en dubbelnolla före 46 funkar väl inte på mobiluppringning när man är utomlands...... Eller?

Problemen kanske är undanröjda nu några år senare, men kan kanske vara bra att ha vetskap om.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: BILLARM MED GSM & GPS GKA100 SPÅRNING

Jag har kollat lite på wifog:s webbsida nu och man får tydligen skicka 200 sms/månad. Om trackern är inställd på att endast skickar kordinater via sms när man ringer upp den så borde 200 sms/mån. räcka tänker jag.
 
Toppen