• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilhållare till iPhone?

F

F.d. 5322

Guest
Vad har ni för hållare i bilen till era iPhones?
Innan vi åkte i somras, köpte vi en som fästs i luftintaget, på Clas Olsson. Lite knölig att få dit men när den väl var på plats, fungerade den bra - så länge den höll.:mad:

De andra typerna vi har hittat, fästs antingen med dubbelhäftande tape på instrumentbrädan, eller med sugkopp på rutan. Båda dessa konstruktioner brukar ha en tendens att lossa när det blir varmt. Åtminstone har mina gjort det.

Hur har ni löst detta världsproblem?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilhållare till iPhone?

Vad har ni för hållare i bilen till era iPhones?
Innan vi åkte i somras, köpte vi en som fästs i luftintaget, på Clas Olsson. Lite knölig att få dit men när den väl var på plats, fungerade den bra - så länge den höll.:mad:

De andra typerna vi har hittat, fästs antingen med dubbelhäftande tape på instrumentbrädan, eller med sugkopp på rutan. Båda dessa konstruktioner brukar ha en tendens att lossa när det blir varmt. Åtminstone har mina gjort det.

Hur har ni löst detta världsproblem?

Jag har TomToms hållare, sitter som berget men lite dyr!

Den har också GPS- och ljudförstärkning vilket är överflödigt till 4:an men också laddning via hållaren som jag uppskattar.

iPhonecarkit3_tcm131-7054.jpg

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag köpte på Media Markt en liten platta i plast som klistras på en plan yta på instrumentbrädan och på den sätter man sugkoppen, det är viktigt att underlaget och även sugkoppen är rena, min har suttit sedan tidig vår.
Använd fönsterputs & en bra microduk på ytorna innan du fäster sugkoppen.

//Tommy

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Köpte en på Kjell & Co för 249 sek som fungerat mycket bra. Har även en "proffs-hållare" från Brodit med inbyggd laddkabel som funkat bra, men svårt att rekomendera något som kostar 800 sek.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

NAVIPHOH%C3%85_250.jpg

Navigon hållare till iPhone, med laddningskabel på Elgiganten för 298:-

Senast ändrad:
F

F.d. 5322

Guest

Navigon hållare till iPhone, med laddningskabel på Elgiganten för 298:-

Har du prövat fästet från Navigon, Anders?
Jag använder en pocketPC med GPS från Acer, i ett av jobben jag har. Den sitter fast med sugkopp på rutan. När det är för varmt trillar den ner, vilket har kostat mig en ny PC vid ett tillfälle.
Det hade varit kanon med laddare i fästet men det är lite dyrt. :(

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Har du prövat fästet från Navigon, Anders?
Jag använder en pocketPC med GPS från Acer, i ett av jobben jag har. Den sitter fast med sugkopp på rutan. När det är för varmt trillar den ner, vilket har kostat mig en ny PC vid ett tillfälle.
Det hade varit kanon med laddare i fästet men det är lite dyrt. :(

Har en hållare fr Navigon men är inte nöjd den släpper fast man rengör
Jag annvänder fästen och hållare fr www.brodit.com
Har annvändt deras fästen i flertal bilar som jag ägt är helnöjd

I

Ixeofors

Guest

Jag har navigons hållare till min iphone, funkar kanon för mig, aldrig släppt från rutan, snygg och smidig med!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hej!

Jag har bara en magnet som jag har satt på instrumentbrädan och en liten metallplatta bak på min iphone.

Allt köpt på Biltema, via Kjellemona.... ca 30:-

Funkar kanon, sitter som gjutet:)

Ha det gott!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag slog på stort och skaffade en hållare med inbyggd GPS, högtalare och laddare, nämligen TomToms hållare för iPhone.
Lite dyr men jag värdesätter laddaren och enkel i- och urkoppling.

picture32.png

Sitter som berget eftersom den skruvas fast!

Toppen