Baggen
HBK Medlem
Någon som åkt färjor från Vaxholm ner mot Nynäs. Vilka rutter finns det? Om det finns?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kan ju vara så att det är resan som är måletVad jag vet, Vaxholm-Rindö , Rindö-Värmdö - därefter landsväg.
Det är en relativt lång omväg, om målet är Nynäshamn.
Jag tror inte att det så lång omväg, ca 15 till 30 minuter. Enligt mej betydligt trevligare väg via dom båda färjorna som du nämner.Vad jag vet, Vaxholm-Rindö , Rindö-Värmdö - därefter landsväg.
Det är en relativt lång omväg, om målet är Nynäshamn.
Javisst kan man ta Oaxen-färjan till Oaxen, men man får ta samma färja tillbaka. Ska man åka vidare mot Nynäs får man ta vägverkets färja vid Skanssundet.Man kan ju förlänga nöjet genom att köra E4 söderut till Järna och sedan ta småvägar för att därefter ta Oaxen-färjan...
Pålle
Tack för att du rättade mig.Javisst kan man ta Oaxen-färjan till Oaxen, men man får ta samma färja tillbaka. Ska man åka vidare mot Nynäs får man ta vägverkets färja vid Skanssundet.
Jag tror att jag kan alla småvägar på Södertörn efter 30 år som mc-åkare med samlingspunkt Tumba varje onsdag 10 mils körning, fika och sedan hem igen.
Absolut, tar oftast den vägen om jag ska till Nacka/Orminge. Även fast det tar längre tid.Kan ju vara så att det är resan som är målet
Beror så klart på vart man utgår ifrån.Jag tror inte att det så lång omväg, ca 15 till 30 minuter. Enligt mej betydligt trevligare väg via dom båda färjorna som du nämner.