• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilen vill inte starta.

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Jag har bilen stående med elkabeln ikopplad under veckorna. Jag har en perfekt uppställningsplats, el och egen nyckel till grinden. Därför är alltid batterierna laddade när jag ska åka någonstans. Har på sistone upptäckt att bilen inte startar efter en liten stund, på macken eller vid affären.
Har idag mätt upp batteriet, inget fel. Generatorn fungerar. Startmotorn likaså.:msn_sad:
När jag mätte laddningen upptäckte jag att när jag hade lyset på bilen avstängt är allt okej men när jag sätter på lyset drar det ur batteriet väldigt snabbt. Några tips?:quest: Annars blir det nog att lämna in till bilelektrikern.:msn_cry:

F

F.d. 7282

Guest
Sv: Bilen vill inte starta.

Du får nog belastningsprova ditt batteri, kan visa ok spänning men när man belastar det tappar det " ork ".

Bilverkstäder brukar ha belastningsprovare.

// Pär

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025
Sv: Bilen vill inte starta.

Det batteriet är troligen en cell kass på.
Köp nytt.
MVH KEJO

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Bilen vill inte starta. Äntligen löst

:) Köpte ett nytt batteri i Torsdags. Nu fungerar det perfekt. Har även bytt laddningsregulatorn, kolen var nästan helt slut. Tack för tipsen.

Senast ändrad:
Toppen