• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilder fr mobilen t paddan?

H

hianders

Guest
Kan man få över bilder från en "gammal 2009" Nokia till en padda? Hur gör man?

Novisen vid spisen

fru hianders/Inger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilder fr mobilen t paddan?

Det finns många sätt, ett är att föra över bilderna till en dator och därefter synkronisera datorn med iPaden via iTunes.

Är Nokian en smartphone borde överföringen till datorn vara enkel, har tyvärr förträngt hur man gjorde.

H

hianders

Guest

Nokian är inte en smartphone, snarare en classic 3720

Inger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hittade en beskrivning på nätet, det gäller att hitta en lämplig kabel.

• Anslut telefonen till en dator
  • Anslut datakabeln till Kabeluttaget och till datorns usb-uttag.
  • Tryck på USB har anslutits.
  • Tryck på Anslut USB-lagring.
  • Överför bilder och filmklipp

eller
  • Starta ett filhanteringsprogram på din dator och hitta din telefon i datorns filsystem.
  • Navigera fram till den mapp där bilden eller filmklippet ligger i telefonens filsystem.
  • Markera den bild eller det filmklipp du vill överföra och flytta eller kopiera den till datorn.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Til min Android padde var det enkelt - tok minnekortet fra Nokia og puttet inn i Androiden og åpnet bildemappen på kortet. Mulig en kan koble en minnekortleser i iPad, men det er utenfor hva jeg har testet.

Stefan51

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2025

Hej !
Om du går till Nokia.se och söker din mobil då finns det ett
program som du kan ladda ner , det heter Nokia suite .
Då kan du föra över från mobil till dator

Med vänlig hälsning
Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Til min Android padde var det enkelt - tok minnekortet fra Nokia og puttet inn i Androiden og åpnet bildemappen på kortet. Mulig en kan koble en minnekortleser i iPad, men det er utenfor hva jeg har testet.

Ligger bilderna på ett minneskort blir det naturligtvis lika enkelt med en iPad med en adapter.

H

hianders

Guest

Från mobilen till datorn är det helt ok. Jag får väl försöka fr datorn t paddan enl Knarreviks förslag med synkronisering.

Inger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är bara att installera iTunes på datorn om du inte redan har gjort det.
Koppla ihop dator och iPad, starta iTunes och leta upp och markera den mapp med bilder eller musik som skall synkroniseras. Hela proceduren tar sin tid beroende på hur många appar, bilder och musikfiler som skall överföras.

H

hianders

Guest

Jag lyckades faktiskt, trots att jag inte i alla lägen visste vad jag gjorde! En grej var att jag skulle uppdatera iTunes vilket jag gjorde och då kom fliken Bilder upp och nu finns fotona i paddan, de jag ville ha dit.

Problemet för en datateknikamatör (till skillnad mot knarrevik m fl) är ju att man inte alla gånger vet vad man gör och varför!! Tack för all hjälp "so far".

Inger/fru hianders

Toppen