• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bildelsbasen: skratta eller gråta?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag behövde byta höger backspegel på min plåtis, en Peugeot Boxer -99. Därför beställde jag en beg. spegel från Bildelsbasen i slutet på förra veckan. Idag kom spegeln och när jag öppnade paketet så hittade jag det här:

i kartong.jpg

Den såg inte ut som som den borde göra, tyckte jag och tog fram den för att skärskåda den närmare:

ur kartong.jpg

Inte en siffra rätt! Giv mig styrka, tänkte jag och ringde upp Bildelsbasen. Där hade man den goda smaken att ifrågasätta min beställning och menade att felet möjligen kunde vara mitt!

Med spegeln följde en lapp:

lapp.jpg

Bipackad följesedel torde väl tydligt visa att jag knappast kan lastas för att de lyckades med konststycket att skicka en Mazda-spegel till mig!

följesedel.jpg

Extra arbete och förmodligen också extra kostnader för den här sortens slarv, gillar jag inte!

Jappe

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Bildelsbasen: skratta eller gråta?

Inte så ovanligt dessvärre.
Beställde hos återförsäljaren nya dekaler till vänster bodelssida nedtill i gråbrun färg.
Fick paketet efter nästan ett halvt års väntan.
Det innehöll röda dekaler till höger sida, så ett halvt års väntan ytterligare!!!
Gillade heller inte detta.

Roadglider

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag ringde bildelsfirman med en gång och blev nästan förhörd och misstänkliggjord av den som svarade och han sade att de skulle höra av sig vilket de inte gjorde och när jag ringde upp igen så fick jag tala med en väldigt trevlig person som beklagade att de hade gjort ett misstag och att de skulle skicka den rätta delen omgående och att det paketet skulle innehålla en returfraktsedel så att jag inte behövde ligga ute med pengar för returen! (Detta var nog den längsta mening jag skrivit på länge!)

Funkar detta nu så blir jag nöjd!

Alla kan vi göra misstag, begriper jag väl!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Redan? Med framme menar du väl Santa Pola, antar jag. Det gick fort! Har du inga bilder tagna med nya kameran? Jag antar att vädret är kanon där nere! Jag var på väg att "joina" dig på vägen men det var tur att jag inte gjorde det för lilla "Millan" har haft lite otur och behöver lite stöd ett tag efter en liten skada hon har fått. Rören baktill på henne är dränage och ska tas bort på fredag. Hon har det lite jobbigt just nu men hon är en tålig liten katt, Millan!

skadad Millan.jpg

Allt gick bra på vägen ner, förmodar jag! Den nya bilen sköter sig väl?
Hälsa Ante!

Jappe

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

All heder till Bildelsbasen:yes:

Ett företag som skickar en avi för returen vet hur man gör kunder nöjda.:)

Fel kan alla göra och fel kan uppstå men så här ska det lösas

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Håller med alla kan göra fel och sen är det hur smidiga dom är att fixa felet .

Jag skulle beställa en nu ljusomkopplare med farthållare till ratten som kostade 300:- och visst blr man lite förvånad när dom vill ha 231:- för frakten .... Postens gröna vadderade medium påse kostar ju bara 45:- ....... Smygavgift inte riktigt för det är ju så man får ett spårningsnummer men ändå lite väl mycket extra .

Kompisen hämtade den slängde i den i en 45:- påse så hade jag den dagen efter ändå .

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Söker beg bildelar dagligen på Bildelsbasen och tror inte att vi någonsin fått fel. Med hjälp av bilens reg.nr brukar det lösa sig och rätt del skickas. Däremot kan man ibland ha åsikter om fraktkostnaderna..

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Jag beställde ett beg lyktglas till bilen, när det dröjde så ringde jag och talade om att jag hade besiktning ganska snart. Damen beklagade och berättade att dröjsmålet berodde på att glaset jag beställt var trasigt så dom hade beställt ett (helt) nytt glas till mig :)
Detta var andra gången jag hamnade hos Boets bildemontering via bildelsbasen, superservice. Beställer man via webben så kan fraktpriset skilja mot om man ringer.

Peter :)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Igår kom rätt spegel och idag skruvade jag dit den på bilen utan problem, faktiskt! Den fungerar glimrande! Priset en femtedel av nypriset! :)

Tack, bildelsbasen!

Jappe

Toppen