• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bild upp och ner

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Varför blir alla bilder jag tar med min Iphone upp och ner när jag skall lägga ut dom i något inlägg fastän den är rättvänd på datorn ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bild upp och ner

Och glöm inte att ha telefonen liggande med avtryckaren till höger!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bild upp och ner

Vilken avtryckare menar du, den på skärmen eller den högra volymknappen som jag alltid använder ?

Jag menade den på skärmen!
Jag har lärt mig att använda kameran i horisontellt läge för att passa bäst på skärmen och sociala media. Videosnuttar till Youtube blir också bäst i landskapsläge.

Att bilderna blir upp och ned har jag inte märkt men kanske beror på att jag använder kameran som nämnts ovan?
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Bild upp och ner

iPhone har ju så att man kan ta kortet med en av volymknapparna också. Om man då håller den som man skulle hålla en vanlig kamera så blir korten uppochned.

Man får lära sig att antingen trycka på skärmen för att ta fotot eller så tar man kort med vänster tumme på undersidan av kameran :rolleyes:
 
Toppen