• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Betalning av vägavgifter i Portugal

Vilken vägavgiftsmetod är bäst i Portugal för husbil
Portugal har flera olika system för vägtullar, vanliga bomvägar där du betalar med kort, sedan finns vägar utan bommar ”freeflow” här måste du betala vägtull online,vissa vägar kan du förregistrerar din bil på nätet, det gäller att se upp så man betalar avgifterna i tid, dessa system finns på flera betalvägar i Europa.
Använd google

• EasyToll: För utländska fordon. Registrera dig online eller vid en EasyToll-monter vid vägen. Du får en kvittens som bekräftar att du är registrerad.
  • TollCard: Ett virtuellt betalkort som kopplas till ditt registreringsnummer. Du köper och laddar det online eller på ett postkontor. Avgiften dras automatiskt när du kör på en avgiftsbelagd väg.
  • Via Verde: En liten elektronisk transponder som kan användas på de flesta portugisiska motorvägar och fungerar både för elektroniska och traditionella vägtullar. Du kan hyra en Via Verde-enhet från ett biluthyrningsföretag.
  • Traditionell betalning: På motorvägar med traditionella bommar kan du betala med kontanter eller kort. Vissa elektroniska vägar har också en separat bana för elektronisk betalning.

Bra info,
Vad kostar det att köra i Portugal på dessa vägar ? Har kört i Frankrike och där var det dyrt, Kört också i Spanien och där är det billigare

Vi reggade bilen på webben elektronisk avläsning giltig i 30d men det tog nästan en vecka innan det började dras pengar. Man blev lite orolig i början om man hade gjort rätt

Bra info,
Vad kostar det att köra i Portugal på dessa vägar ? Har kört i Frankrike och där var det dyrt, Kört också i Spanien och där är det billigare
Även Spanien har infört betalvägar utan bom på någon enstaka sträcka i norra delen, jag gav upp försöket att registrera mig på hemsidan, valde undvik avgiftsväg en bit istället.
Provat ViaVerde kalkylator, blir ca 15 Sek/mil

Portugal är ett virrevarr
Vi registrerade oss när vi kom över gränsen från Spanien men det gick fel någonstans.
På nå`t ställe fanns det både biljett och elektronisk betalning.Vi körde på elektroniskt.
Efter ca 6 mån. kom ett krav på 75 Euro. Ursrungligen 25 Euro
Surt men bara att betala

Portugal är ett virrevarr
Vi registrerade oss när vi kom över gränsen från Spanien men det gick fel någonstans.
På nå`t ställe fanns det både biljett och elektronisk betalning.Vi körde på elektroniskt.
Efter ca 6 mån. kom ett krav på 75 Euro. Ursrungligen 25 Euro
Surt men bara att betala
Nått X fel nånstans i anmälan :confused:. Reggade min innan gränsen. Trodde man gjort nått fel drogs inga pengar. Kontrollerade flera gånger på hemsidan. Jorå allt var rätt. Tog en vecka sen drogs det penga

Tillbaka
Toppen