• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktning

F

F.d. 25491

Guest
Är det någon som vet om det spelar någon roll när på året man besiktar ett fordon? Vår bil ska besiktas första gången senast sista april nästa år. Kan vi då göra detta innan vi ställer av någon gång i november? Räknas den då som besiktad år 2014. Det är ju ett dumt datum för vår bil är vinteruppställd i en större lokal tillsammans med andra och det brukar vara gemensamt utsläpp i maj. Tjänstevikt 3250 kg
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Besiktning

Du kan vara med på utsläppet i maj. Sen kör du direkt till besiktningen.
Slå annars besiktningen en signal så får du veta om du kan besiktiga tidigare.
 
L

linde

Guest
Sv: Besiktning

Om du har en 2a som slutsiffra kan du besikta mellan 1/12 till 30/4
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Besiktning

Vilken totalvikt har du på husbilen. Är den över 3,5 ton så bestämmer du själv vilken månad du vill besiktiga.

Med vänlig hälsning,

Stig
 
F

F.d. 25491

Guest
Sv: Besiktning

Jag mailade Besikta och fick besked om vad som gäller eftérsom vår bil har en maxlast på 4000 kg, jag klistrar in svaret ifall det är någon fler som undrar.

Det stämmer husbilen ska besiktas senast april 2014. På tunga fordon har man bara en månad på sig, du ska besiktiga april 2014 och sedan varje år i april.
Ja, man kan besiktiga i nov-dec, det gäller alltid 1 år.
 

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Sv: Besiktning

Den senaste besiktningen gäller 12 mån. Gör du en besiktning i September i år så gäller den till Sep nästa år.
Finns inget hinder med att besikta 2ggr under ett och samma år.
 
Toppen