• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besiktning!!

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Besiktning!!

En bil med automatiskt körförbud får köras kortast lämpliga väg till besiktning.

Detta gäller i Sverige.

Frågan är om det det är kortast lämpliga väg som även gäller utomlands??
Försäkringen är ju även en fråga i sig.

Om man får köra bil med automatiskt körförbud utomlands
varför har bilprovningen då besiktningstjänster i Spanien??????

F

F.d. 53078

Guest

Dom har besiktning i Spanien därför att det finns tusentals med obesiktigade bilar här och besiktiga dessa bilar är en resa på över 3000Km.
Dom flesta ägarna är övervintrare och har inte för avsikt att köra hem bilen. Många är försäkrade i Danska försäkringsbolag som försäkrar allt. Händer det en olycka med dessa bilar så blir det problem "o besiktigad ? då betalar vi inte"

M

mikkis

Guest

Vi som har lite tyngre husbilar kan tydligen INTE besiktiga husbilarna i spanien. jag har läst lite om besiktning i spanien. men det funkar ju bara på bilar/husbilar med MAX totralvikt på 3500kg. och dyrt som skam var det oxå. 130 Euro !!!

Men nu är ju mitt problem löst iallafall. Alla som har fordon med totalvikt över 3500 kg kan ju själva bestämma vilka månader som bilen skall besiktigas i. Så slutsiffran på reg nummret är INTE det som avgör enligt Transportstyrelsen.

Jag har tilloch men fått ett mail på det som bekräftar det!

mIKKIS

F

F.d. 55309

Guest

Hej Mikkis. Vad jag förstår har du en tung HB då skall du besikta var 12 månad. Oavsett slutsifra, du kan flytta fram tiden då du skall bes genom att bes så sent som möjligt vid varje bes,till slut har du kommit dit i tiden dit du vill.MVH Kjelle.

Toppen