• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktning

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Hur funkar det att besökta om en lastbilsreggad husbil till personbil, kostnad, totalvikt 4 ton årsmodell 90,då kan man väl besikta vartannat år, eller har det med totalvikten att göra. Mvh Gösta
 
F

F.d. 58689

Guest
Hur funkar det att besökta om en lastbilsreggad husbil till personbil, kostnad, totalvikt 4 ton årsmodell 90,då kan man väl besikta vartannat år, eller har det med totalvikten att göra. Mvh Gösta
Räknas väl som veteran redan efter 30 år och behöver bara besiktas vartannat år då!
30 år och äldre personbilar och lätta lastbilar som inte används yrkesmässigt.
Besiktningsperiod var 24:e månad som styrs av föregående kontrollbesiktning. En godkänd kontrollbesiktning krävs när fordonet blivit 30 år för att de nya inställelsereglerna ska gälla. Fordonen är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift.
 
Senast redigerad av en moderator:

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Räknas väl som redan efter 30 år och behöver bara besiktas vartannat år då!
30 år och äldre personbilar och lätta lastbilar som inte används yrkesmässigt.
Besiktningsperiod var 24:e månad som styrs av föregående kontrollbesiktning. En godkänd kontrollbesiktning krävs när fordonet blivit 30 år för att de nya inställelsereglerna ska gälla. Fordonen är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift.
Eftersom fordonet i fråga väger 4 ton så gäller 12 månader. Det där med 30 år och äldre gäller bara under 3,5 ton efter vad jag förstår.
 
Toppen