Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har med totalvikten att göra. Max 3500 kg.Hur funkar det att besökta om en lastbilsreggad husbil till personbil, kostnad, totalvikt 4 ton årsmodell 90,då kan man väl besikta vartannat år, eller har det med totalvikten att göra. Mvh Gösta
Har med totalvikten att göra. Max 3500 kg.
Stämmer ,därför går det regga gamla sj bussar till ph 2 texStämmer det? Personbil Klass 2 har väl inte någon begränsning vid 3500Kg?
Min husbil som har totalvikt 4.5 ton skall besiktigas var 12 månad.Stämmer det? Personbil Klass 2 har väl inte någon begränsning vid 3500Kg?
Räknas väl som veteran redan efter 30 år och behöver bara besiktas vartannat år då!Hur funkar det att besökta om en lastbilsreggad husbil till personbil, kostnad, totalvikt 4 ton årsmodell 90,då kan man väl besikta vartannat år, eller har det med totalvikten att göra. Mvh Gösta
Eftersom fordonet i fråga väger 4 ton så gäller 12 månader. Det där med 30 år och äldre gäller bara under 3,5 ton efter vad jag förstår.Räknas väl som redan efter 30 år och behöver bara besiktas vartannat år då!
30 år och äldre personbilar och lätta lastbilar som inte används yrkesmässigt.![]()
När ska jag besikta min bil eller fordon?
När och hur ofta du behöver göra en kontrollbesiktning beror på vad det är för slags fordon. En del fordon är även besiktningsbefriade . Här kan du läsa om vilka regler som gäller för besiktning av bilar och olika fordonstyper.www.bilprovningen.se
Besiktningsperiod var 24:e månad som styrs av föregående kontrollbesiktning. En godkänd kontrollbesiktning krävs när fordonet blivit 30 år för att de nya inställelsereglerna ska gälla. Fordonen är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift.
Min husbil som har totalvikt 4.5 ton skall besiktigas var 12 månad.
Kravet på besiktning går efter vikten och inte efter om det är PB1, PB2 eller lastbil.
MVH
Hans