Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tänk på att bl.a. flertalet Tyska campingplatser kräver ett tryckprovsintyg som är max. 24 månader gammalt vid incheckningen.
/Stefan
Tänk på att bl.a. flertalet Tyska campingplatser kräver ett tryckprovsintyg som är max. 24 månader gammalt vid incheckningen.
/Stefan
Var kan man utföra detta tryckprov ?
Kan du länka till någon camping som kräver detta intyg ?
Piraten
Du får både märke och intyg på sv. bilprovning vid gastesten.
Det fick jag i tordags. Pris 150 kr.
Krister.
Det som de gör på Bilprovningen är ingen trycktest, kallas på Bilprovningens hemsida för "Gasolkontroll". Hur kan man då få märke o intyg för ett utfört trycktest ??
Läs JANKRO:s inlägg nr 8 om hur en provtryckning går till !
Piraten
Jag skrev inte trycktest utan gastest.
Och i den kontrollen testar dom bland annat avstängningarna och en så viktig sak som att tändsäkringarna fungerar.
För två år sedan fick jag gjort en tryckprovning på gasolsystemet i husbilen.
Och detta av en servicekille som inte hade koll på hur högt tryck han körde i systemet.
Den gasregulatorn en truma duocomfort med secumotion som satt i bilen då,bytade aldrig några flaskor automatiskt mer. Man fick gå ut och vrida om vredet för hand. Och det var ingen gammal regulator.
Det blev ett byte till en ny regulator när jag upptäckte felet, och de på egen bekostnad.
Krister.