• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besiktning - bältestvång??

Status
Stängd för vidare inlägg.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Ska besikta på fredag.
Har 2 bältade platser i bodelen som jag har tagit bort bältena på. Fästena finns kvar.
Måste bätena vara monterade när jag besiktar?

Sv: Besiktning - bältestvång??

Generellt så ska de vara monterade för att bilen skall bli godkänd om platserna ingår i registreringsbeviset.

Kan man motivera varför de inte är monterade på ett godtagbart sätt kan det räcka med att bältena finns med. Detta dock helt beroende på besiktningsmannens goda vilja.

Jag har inte på någon besiktning, förutom registreringsbesiktningen, varit med om att de kollat bältena inne i bodelen....
Har "mina" besiktningsmän slarvat eller ingår det inte i besiktningen?

/Lasse

Kan bero på om husbilen är lastbilregistrerad så kollar man inte bälten i bodelen.

Vi besiktigade bilen i Ängelholm en vecka sedan. De var jättenoga att kontrollera bälten i bodelen, fick kräva fram dem under säten...

Är bilen registrerad med fyra passagerarplatser så skall de finnas med bälte.

hälsning
jyrki

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen