• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Beroende

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Beroende

Inte så förvånande. Kl 05 på måndagmorgonen brukar polisens nykterhetskontroller efter vägarna ge många napp.
Aake
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Beroende

Själv så har jag ledsnat för länge sen.
Men kan tycka att det är ok när andra dricker , men bara tills gränsen innan folk blir patetiska eller har svårt att behålla intaget i magen :yes:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Beroende

Jag förstår trådskaparens skämt & är på inget vis motståndare till alkohol ej heller nykterist. Dessvärre finns det nog väldigt många som tycker att det inte är så roligt. Intag av alkohol kan vara positivt i många situationer men det är bara att läsa dagstidningarna så ser man att den tyvärr orsakar mycket elände för många människor med ett enormt lidande som följd.

Bennie
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Beroende

Inte så förvånande. Kl 05 på måndagmorgonen brukar polisens nykterhetskontroller efter vägarna ge många napp.
Aake

Detta mitt inlägg kanske inte träffade mitt i prick? Vid den aktuella tiden på måndagsmorgon brukar även de mest entusiastiska av storkonsumenter inte se odelat positivt på alkoholen och de som fastnar i polisens garn brukar vara bakfulla.

aake
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Beroende

Eddie Medusa är ett strålande exempel på alkoholens baksida, han dog ju pga detta eller söp ihjäl sig på ren svenska. Synd på en så begåvad artist som skickade in handduken alldeles för tidigt.

Bennie
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Beroende

Det smakar bra med en whisky ibland. Särskilt en knaber före maten. Öl och vin m.fl. akoholhaltiga drycker smakar också bra. Ibland inser jag att jag tycker det smakar "mer". Trots att jag närmar mig 80 försöker jag vara försiktig därför att jag absolut inte vill bli beroende.

Jag har varit beroende av tobak en gång i tiden, för c:a 25 år sedan. Då beundrade jag inte mig själv. Jag kunde alltså inte själv bestämma om jag skulle röka eller inte. Kändes väldigt svagt. På slutet handlade det alltså inte om att det smakade bra utan att jag var tvungen. Rökte trots att jag inte ville.

Minns deltagande i en konferens i Göteborg i en byggnad intill vattnet. Det var rökförbud överallt utom på en balkong mot vattnet där det blåste småspik och det var kallt. Där fanns jag tillsammans med ett halvdussin andra för att njuta av en cigarett. Jag frös och huttrade och glöden på cigaretten fortplantade sig inåt inuti papperet. Mina kamrater fanns därnere i skön värme. Jag kände mig som en idiot. Det var sådana upplevelser som småningom fick mig att sluta röka. Jag var beroende. Det handlade inte längre om att njuta av cigaretten, det var ett måste.

Tänker se till att jag inte hamnar i ett nytt beroende, det är det värsta som finns.

:cool:
 
F

F.d. 9667

Guest
Sv: Beroende

Bytte själv rökberoende med husbilsberoende:yes:

Och det beroende vil jag inte bli av med!:p:

Hej!

Har också gjort samma resa.Slutade röka 2006 efter nästan 40 år.Vet ej vad en ask cigaretter kostar idag men jag tippar att jag "sparar" ca 24000:-/ år (räknat på en ask om dagen och pris 65:-st) pengar som man t.ex.kan använda till resor med husbilen.
Lasse:)
 
Toppen