• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Berlin resa från Falun

Lars4549

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Falun
HBK-Nr
331
Medlemskap
2024
Hej, v 30 tänker vi åka till Berlin och vill gärna ha lite tips.
Vilken väg är enklast, "billigast", avgifter, annat vi behöver veta???
Vår husbil är 7.10 mtr.
Hälsningar Lasse och Gun-Mari
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Berlin resa från Falun

Hej på Er.
Vi har inte åkt husbil till Berlin. Vi har tyvärr bara åkt mc . Detta var 91 och vi åkte motorväg ner till Berlin.
Vid detta tillfälle så hade vi alla väder som man kan uppbringa, Regn, Hagel, Virvelvindar a. s. o .
Men vi åkte även "vanliga vägar " och vi kan rekommendera dessa eftersom det var så likt Sverige på 50 talet.

Nu när allt är "Globololigiserat" är jag inte säker på att Ni får se jarmen med att åka på "50 tiotalet" men jag kan rekiommendera att ni Åker till Berlin som är en helt OTROLIG STAD.
Det bästa Ölet finns i Tyskland, men glöminteihåg att det tar 8 min. att få en ÖL, hälsningar från medl.nr 35
:confused: ;) :D
 

Lars4549

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Falun
HBK-Nr
331
Medlemskap
2024
Sv: Berlin resa från Falun


Tack fö svaret, och vi ska nog prova ölet/ lLasse och Gun-Mari:wub:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Berlin resa från Falun

Helsingborg-Helsingör och Gedser-Rostock är nog smidigast.
Billigast troligen Trelleborg-Rostock eller Trelleborg-Sassnitz
Det finns 2 bra Ställplatser centralt i Berlin.
Sök på Berlin i Forumet så hittar du en hel del.
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Berlin resa från Falun

vi valde linjen Trelleborg - Sassnitz / Mukran som var billigast, ca 1850kr tur o retur med rabatt från CC

vi bodde på Reisemobilhafen Spandau i Berlin, på Spandaufängelsets område som väl får betraktas som historisk mark
Reisemobil Home

förutom allt som finns att göra och se i Berlin kan jag dessutom rekommendera ett besök i Park Sanssoucci som är en parkanläggning med två slott och flera andra imponerande byggnader och museer som Fredrik den Store byggde
SPSG Schlösser und Gärten
har aldrig sett något liknande och mer imponerande under de år jag rest omkring och sett mig omkring i Europa
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Berlin resa från Falun

Vi kan också rekommendera att NI tar en resa med båt på Floden där nere.

Vi åkte båt i fem tim och vände där man växlade ut fångar förr. ( Jag menar alldeles innan Muren föll och DDR upphörde).

Har glömtihåg vad stället hette men det var något med Glinickebron eller något liknande.
Dom serverade dessutom Öl på denna båt och den smakade helt Fantastikt.
Hälsn. från medlem 35.
:D :D :D :D ;)
 
Toppen