Agge&Micke
HBK Medlem
Är det någon som vet vart bensinpumpen sitter på en Fiat Ducato 07. Vi har fått bränsleläckage. Vi upptäckte det när vi startade bilen idag. Det bara stilade med jämn ström på vänster sida.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om du tittar på bilden härovan så ser du sprickan. Så jag tror inte att en packning räcker.Hej..
Kan vara packningen som spruckit eller torkat. Åk och köp ett nytt filter och skruva fast.
Kolla bara så inte gängerna kommer fel..
Lycka till
Libom
Tack för svaret. Nu har vi ganska långt till bilhandlaren. Men då kanske man ska knacka lite till. För det har blivit tätare.Det är ganska svårt att byta bränslefilter utan specialverktyg på Fiat , många använder
endast en polygrip tång men man kan skada behållaren.
Fråga era serviceställen om dom har rätt verktyg för att byta filter!
Behållaren spricker inte av sig själv !
Kraftstofffilter Fiat Ducato 250 2,3 3,0 D Multijet ab Bj 2006 Dieselfilter NEU | eBay
Tom