• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bensin o dieselpris

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Bensin o dieselpris

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att ha bägge fötterna på jorden bara för att man är politiker. :mad:

Det är synd att dessa människor inte har någon verklighetsuppfattning.

Angående drivmedelsskatten är det inte särskilt svårt att förstå att politikerna höjer den, de flesta bor i Stockholm (alltså inget behov av bil p.g.a fungerande kollektivtrafik) och har en lön som är 4-5 gånger högre än vi vanliga knegare.

Om bensinen hade kostat 50 kr/litern hade detta inte berört våra riksdagspolitiker.

/Per
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Har konstaterat att dom flesta politiker bara har huvudet att ha mössan på:(
Inte undra på att det blir som det blir i Sverige.
kvittar nog hur man agerar blir nog som Kölis nämnde tidigare med bränslepriset.
Tur man inte bor i glesbygden med två bilar o fem barn , hur klarar dom sig??:confused:
6500 har ju knappt en vanlig knegare ut efter skatt!!!!!!

GURRA
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Det är bara att ställa in sig i ledet och hålla med det som skrivs ovan! Man får ju för f-n hjärtklappning när man läser sådant här, nyopererad som jag är.
Höjer de sina löner med 6500:-/mån i detta läget är det f-n ta mig på tiden att omyndiförklara politikerna. Dom härstammar nog från Sicilien tror jag, där är det säkert tillåtet.
Att göra så när sjuksköterskorna strejkar för bättre villkor är då rakt oansvarligt! Alla inom vård och omsorg borde ha betydligt högre löner än vad de har idag!
Nu måste vi alla, oavsett fritidsintressen eller vad den månde vara resa oss!!!:mad::mad::mad:

Ursäkta, men jag har nog spårat ur från bensin och dieselpriserna nu, men jag är heligt förbannad!!!!!!
/Bosse:mad:
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

hej Bolundman

lugn o fin så inte stygnen går upp :D

Mvh/gurra
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

hej Gurra, jag får nog lägga mig på soffan en stund
/Bosse
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Skämt å sido.

Hur gör åkerinäringen drabbar det dom på samma sätt som oss privatbilister?

Lite utanför Träffade en chaufför boende i Estland som körde en svensk dragbil åt ett Svenskt åkeri som hyrde en utlandsregistrerad trailer från en firma med kontor i Danmark o.s.v
o.s.v. Kombination Estland, Sverige annat land och Danmark hur funkar det???:confused:

Skall det vara så f---at bökigt med svensk skattepolitik att ett svenskt åkeri måste
hålla på att trixa för att det skall gå ihop???

Rätta mig om jag har fel ( lekman i branchen)

Någon som kan förklara?

gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Tror det, om du menar att de följer med upp i prisstegen? Min ene svärson kör lastbil och jag har möjlighet att tanka 60-80 lit. diesel någon gång ibland och det är helt vitt. Priset är 3.50 billigare /lit och jag betalar idag 11:-/lit, så dom har nog samma prisökning som oss utmerjlade löntagare. för ett år sedan betalade jag 7:-/lit
/Bosse
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Fick en lysande ide, när det börjar tryta i tanken knallar vi in till närmsta bonde knackar på och undrar lite försynt om vi kunde få tanka husbilen från hans tank som står på gårdsplan. Givetvis får han ett par spänn extra för dieseln. Varvid jag tankade till hyffsat pris o bonden fick några spänn extra i fickan :D
Köper givetvis ett tjog ägg samtidigt :D

gurra
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Hej Gurra
Jag fick faktiskt samma tanke för 20 minuter sedan, en stor tank på gården o köper en stor ranson som man får rabbat på, sedan så öppnar man en mini tapp o säljer vidare.
Hälften av vinsten till kunden o andra hälften till mig
:wub:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8972

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Hej på er

Det sirkulera ett mail att undvika att handla på några mackar 23/5-26/5 för att proetestera mot bensin&dieselpriset. Bojkotten gäller alla varor på mackarna sprid detta det är i alla fall en markering och en början till att inte knytta händerna i byxfickan.

Tommy
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Bolundman ! Res dig försiktigt och tag täten och visa oss som tror på alla idéer vilken idé som du tror vara bäst för att sänka bensinpris, skatt och annat!!
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Byrstner jag tar mig friheten att svara för bolundman som jag förövrigt tycker är en mycket lärd och sympatisk person.

Mitt förslag är till att börja med att ingen politiker ska ha några andra förmåner än andra svenska medborgare.

1. Ingen så kallad garantilön till dödagar utan vanlig a-kassa som dom själva får betala in till som alla andra och med samma regler som för alla andra.

2. En genomsnittlig lön/mån som är ca 90% av vad vi övriga tjänar i sverige, gämföra vad andra har i andra länder är inte intressant för då kan dom åka dit för ingen vill ha dom.

3. De politiker som vill förbjuda oss andra att köra bil borde bli av med körkortet och få hyra sykel för egen bekostnad.

Ja listan kan göras lång men jag orkar inte längre men det slog mig att när jag gifte mig och mina barn kom till hade jag råd att försörja min familj med en fru som var hemma och tog hand om barnen.

Jag frågar bara vilka ungdomar som bildar familj idag kan det?

Jag har fortfarande inte fått svar på vart alla pengar tar vägen som staten sparat in på genom alla så kallade besparingar.

Polisen finns inte längre annat än med laser för att få in böter.
Sjukvården är inte värt namnet snart, och det beror inte på dessa fina flickor och pojkar som jobbar där.
Försvaret vad är det, det finns inte längre.
Åldringsvården är en parodi, ta bara det senaste när man delar på ett äldre par som levt ett helt liv tillsammans.

Jag orkar inte längre säger bara fy fan för politiker.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Tja,
visst finns det många makthavare och politiker drabbas av hybris och som man vill kräkas åt.

Å andra sidan - om man tror att det behövs kompetent folk som leder regering, departement, statliga företag osv. - vad skulle man få för kvalitet på sökande om lönen var 90% av snittlönen i sverige med utlovat avsked utan förmåner 4 år senare om vi får ny regering?????

Någonstans finns det möjligen en kompromiss som går att leva med - men faen vet - än så länge tyx ingen hittat den.
 
F

F.d. 29892

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Bensinpris e14 Bräcke QStar Disel 1317 Bensin1328 i dag.:mcride:
 
F

F.d. 2961

Guest
Sv: Bensin o dieselpris

Laika har en fundering om var alla pengar tagit vägen som staten (regeringen) sparat in på alla besparingar. Jag har några förslag: Sänkt inkomstskatt till att som arbetar, Rot- och Rut-avdrag till alla som har råd att anlita någon annan att utföra det vanliga hem- och hushållsarbetet, Jobbcoacher som ska hjälpa arbetslösa att skriva CV och lära dem vett och etikett vid anställningsintervjuer. Ja det var några föslag det finns säkert fler.
Nita
 
Toppen