• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Begär skriftlig prisuppgift

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Jag köpte en markis och ett cykelställ av Forsbergs fritidscenter i Hyssna (generalagenter för bl a Hobby). Jag hade tänkt att montera prylarna själv(har jobbat som lastbilsmekaniker i många år) men frågade ändå vad monteringen skulle kosta.
Forsbergs hade inte tid, men hänvisade till en verkstad i Seglora som hette Montera West (med adress i Mölndal!!!).
Jag bad om prisuppgift och fick "ett par tusen, det tar bara ett par-tre timmar" till svar. Jag försökte pressa på exakt summa, men kom inte närmare än så. OK tänkte jag, det är inte värt att göra det själv och kolla upp alla infästningar od som behövs.
Efter vi hämtat bilen kom en faktura på 5500 kronor, alltså ca dubbelt mot utlovat pris. Prutning var inte att tänka på.
OK, inte mycket pengar att bråka om, men jag gillar inte att utlovade löften inte hålls, och framför allt inte attityden på personalen när vi påpekade att utlovat pris inte hölls.
Nu återstår att se hur jobbet är gjort vad gäller tätning od. De har inte kapat bultarna som håller markisen så täckbrickorna trillar av. Det blev till att ta fram vinkelslipen med kapskiva.
Tänker ni anlita denna verkstad så begär skriftlig prisuppgift!!!

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Begär skriftlig prisuppgift

Hej.
Det vår rena rånet , mitt på dagen.
Mvh

Perrovski

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Här kan man tillämpa Konsumenttjänstlagen och den säger att:
Du ska betala vad som är skäligt. Har hantverkaren lämnat en ungefärlig prisuppgift, så får det priset inte överskridas med mer än 15 procent om ni inte har avtalat något annat.

Du har rätt att få en specificerad räkning som gör det möjligt att bedöma arbetets art och omfattning. Det ska också framgå av räkningen hur priset har räknats fram.

Tyvärr så är det säkert många näringsidkare som inte känner till lagen och dess tillämpning.
Lennart

Senast ändrad:

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Hej.
Klart att du skall stå emot och inte betala dubbelt så mycket som utlovat.Ta detta tillbaka till Forsbergs.Om dom rekommenderade denna firma är de säkert måna om sitt rykte !!
Speciellt om vi ventilerar detta i den utmärkat klubben "Husbilsklubben"
Det är ju många som läser detta!!
Stå emot.
//Lars

:yes:

F

F.d. 25098

Guest

Jag har kommit så långt att arogansen hos vissa husbilsförsäljare//verkstäder, får mej att fundera på att sälja husbilen och skaffa en lägenhet söderut:msn_angry:.

Det gäller garantijobb som har hålt på sedan i September. Är på semester, ringer dej. Ingen ringde. Ja, vi kan inte ta den nu, vi ringer dej. Ingen ringde. 2010/03/09 Ja,ha. du med rutan, maskinen är trasig, kan jag få ditt nummer (fått 3 gånger) så ringer vi dej.

Nu har jag inte köpt husbilen här, men som Aktorisread Adriatik verkstad måste man väl kunna kräva lite service???

Peter.

Senast redigerad av en moderator:

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Tyvärr är detta alldeles för vanligt på många verkstäder, som kund protesterar vi lite halvhjärtat men betalar till slut för att få det ur världen
I ditt fall hade jag betalat kanske ca 3000:- av fakturan och sedan använt
konsumentköplagen.
Är dom något seriösa så får dom stå sitt kast och den muntliga offerten gäller
Svårigheten i ditt fall är väl kanske att ord står mot ord.

Stå på dig vi är många som ser och hör

mvh p-zon :rolleyes:

F

F.d. 29925

Guest

Tyvärr är detta alldeles för vanligt på många verkstäder, som kund protesterar vi lite halvhjärtat men betalar till slut för att få det ur världen
I ditt fall hade jag betalat kanske ca 3000:- av fakturan och sedan använt
konsumentköplagen.
Är dom något seriösa så får dom stå sitt kast och den muntliga offerten gäller
Svårigheten i ditt fall är väl kanske att ord står mot ord.

Stå på dig vi är många som ser och hör

mvh p-zon :rolleyes:

Låter enkelt men, troligen finns bilens nyckel i en skrivbordslåda och plockas fram efter erlagd betalning.

Senast redigerad av en moderator:

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Låter enkelt men, troligen finns bilens nyckel i en skrivbordslåda och plockas fram efter erlagd betalning.

Inget är särskild enkelt här i livet, menar bara att man behöver inte alltid tacka och ta imot när man får en sådan faktura. Det minsta man kan begära är en specad faktura
så att man kan bedöma rimligheten, det kan ju inte vara det första montaget av detta slaget.
Vad jag kan förstå så har Wizard redan hämtat bilen.

mvh P-zon

Toppen