• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bedragare lockar med husbilar

Vildmark

FD HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
33113
Medlemskap
2022

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.233
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag har anmält två annonser till Blocket för bedrägeri.
En var en Formula 330 SS motorbåt. Bilder och text var tagen från en firma i Danmark, nu mirakulöst till salu i Göteborg för halva pengen.
(har haft en sådan, därav intresset pga priset)

Den andra var ännu värre, en Newell husbil till salu för runt millen.
Totalt skrattretande och "kolla jag försöker mig på ett bedrägeri"!!!

Bägge annonserna tog Blocket bort inom några timmar.

Tips, anmäl konstiga annonser till Blocket, eller var nu den misstänkt bedrägliga annonsen finns.
På sätt kan man stämma åtminstone litegrann i bäcken.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Bara sista veckan har jag anmält tre färska annonser på husbilar. Dom togs bort på 10 minuter.
Gemensamt för dom har varit att priserna varit orimligt låga vilket fått min uppmärksamhet.

Ganska snygga försök annars då dom använt bilder på svenska bilar med synligt regnummer och namnet på säljaren i annonsen har varit liknande den riktiga ägarens namn typ "LarsErik46".
Den som kollar upp ägaren efter regnumret hittar då en "Lars Erik" vilket kan få en att tro att annonsen är riktig. Ingen av dom riktiga ägarna har heller haft något mobilnummer registrerat på nätet vilket gör det svårare för en spekulant att ringa ett annat nummer än det i annonsen för att kontrollera.
Sen har texten i annonsen varit lite för enkel förutom den sista där dom fyllt i massor med teknisk info. Givetvis kopierat från en handlarannons då dom missat att ta bort raden "1 års garanti" :cool:

Dom blir duktigare och duktigare så det gäller att se upp. Det är givetvis en handpenning för att "hålla bilen" som dom är ute efter och tyvärr kan ju drömmen om ett kap få en att lägga det sunda förnuftet åt sidan.
 
Senast ändrad:

Arne Gustafsson

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
1514
Medlemskap
2024
Jag har anmält två annonser till Blocket för bedrägeri.
En var en Formula 330 SS motorbåt. Bilder och text var tagen från en firma i Danmark, nu mirakulöst till salu i Göteborg för halva pengen.
(har haft en sådan, därav intresset pga priset)

Den andra var ännu värre, en Newell husbil till salu för runt millen.
Totalt skrattretande och "kolla jag försöker mig på ett bedrägeri"!!!

Bägge annonserna tog Blocket bort inom några timmar.

Tips, anmäl konstiga annonser till Blocket, eller var nu den misstänkt bedrägliga annonsen finns.
På sätt kan man stämma åtminstone litegrann i bäcken.
 
Toppen