• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batteriladdare Dania 10 electronic

• Startad av Startad av F.d. 8400
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 8400

Guest
Hjälp!
Jag tänkte blåsa liv i en gammal batteriladdare, Dania 10, men är lite osäker på ut/ingångarna - det finns tre st. varav två går till bilens batteri resp. batteriet i bodelen men den tredje har en symbol av en cirkel med ett kryss i och under en symbol som liknar en fläkt - kan den vara till för att ladda bodelsbatteriet under färd?

Sv: Batteriladdare Dania 10 electronic

Hej o tack för svaret - Nope, det är inte den laddaren utan en betydligt äldre - 7,0 A för batterier upp till 100Ah och jag undrade om ut/ingången med markeringen (cirkel med ett kryss i + en symbol som liknar en fläkt) är till för att ladda bodelsbatteriet under färd via generatorn...
Avsulfatering och djupladdning saknas på denna raritet,,

Om det fanns en särskild inträdan för generatorn under körning behandlat av laddaren, vore det knappast regleringen av mer än 7 Amp.
Min gamla :o: -96 generator ger ca. 72 ampere vid start.;)
Så det skulle vara en stor begränsning med denna laddare.

Som en regulator med max 20 Amp för odokumenterad AGM smart laddere.
Ursäkta C-teckkar' :D - när kommer ni in för en sportsman tävling ?
:twitcy:

Senast redigerad av en moderator:

:) Hej, igen o tack för dialogen - kopplade nyss in den på 220v o ger 7,5v ut på alla tre utgångarna så som laddare har den nog gjort sitt...

Tillbaka
Toppen