• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

batterier

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! ni som har installerat agm-batterier i era fordon ! skulle vara intressant höra hur länge ni har haft dem då pratar jag om fler än fyra år ? och vad ni har för erfarenheter av denna batterityp ? de flesta har ju inte avsedd laddare för det i sina bilar ?

Sv: batterier

Från 2009 Februari helt perfekt skick i dag använder gel läge vid laddning original installation. Start batteriet fick jag byta i våras den blev svag om den stod oanvänd en tid.

Leif

Hadde AGM i forrige husbil de siste 6 årene jeg hadde den bilen, så jeg vet ikke hvor lenge de holdt. De hadde fortsatt meget bra kapasitet da jeg byttet inn bilen.

Våra Exide AGM höll 7 säsonger med en gammal Calira laddare från 2005. De första 6 åren kördes den på läget "flussig" (syra), sista året på läget GEL. Vet inte om den förändringen påverkade livslängden, eller om dom dött ändå efter sjunde säsongen.

Tillbaka
Toppen