• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BATTERIER VINTERFÖRVARING

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Hej !
Jag undrar om jag kan få raka svar på en fråga , som jag har ställt förut , men fått så flummiga svar på .

1. Om jag ska vinterförvara min HB inomhus i 5 månader , ca: 7-8 + och jag tar av minuspol på startbatteri och 2 bodelsbatterier , som är helt uppladdade innan förvaring .

Då finns det väl ingen anledning att åka dit efter 10 veckor och koppla in batterierna för att underhållsladda dem ?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Problemet för oss är att , vi har en ny HB 2021 med in byggd tec-laddare ( tror jag det heter ) , men han som hyr ut låter oss inte stå med HB uppkopplad på el hela tiden .
Detta är inget problem,göra som du tänkt,ladda fullt ,koppla från,har haft båtar i många år aldrig några problem,klara batterierna inte detta är det dags att byta.
 
Toppen