• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Batteri i nyckel?

ufffe

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
37480
Medlemskap
2025
Hej

Vi har emellanåt problem med att starta husbilen som liknar några av de som beskrivits här, men med lite skillnader.
Vi har en 2005 burstner marano.
När vi ska starta så slocknar inte nån lampa på panelen(som ska slockna) och inget händer. Ingen text kommer upp med info( inte "CODE" heller), men det kan ju ha koppling med det ändå kanske.
Det jag undrar här främst nu är om det finns nåt batteri i nyckeln som kan behöva bytas eller om (suck) det sannolikt är nåt strul med startspärr via solenoid etc. ? Vi har 2 nycklar och tyvärr händer det med båda ...
Det händer 1 gång av 50 ca, och om vi tar ut/sätter i nyckel allt från 5-15ggr så startar bilen gudskelov igen, men känns bra om det fungerar som det ska, man har ju läst skräckhistorier här bl.a på vad som hända....

Tacksam för *alla* tips
Mvh Uffe

Toppen