• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bastu i husbilen

jag har en sådan. funkar kanon. har ett tält från bast som är 1,80x1,80x2,0
köpte gasolkaminen för att just kunna använda den mer eftersom den inte ryker och luktar.
har inte provat än i minusgrader men i +4 så var det inga problem att få upp värmen , fick till och med sänka.
jag gillar ju temperaturer mellan 75-80 grader.
har ju även en vedkamin som följde med tältet när jag köpte det och med den så är det inga problem att nå 100 grader.
riktigt bra grejer

kolla in deras sida bast sauna | Bastutält

Avser du filmen i första inlägget så ser det ut som att aggregat och gasolflaska förvaras i ett stuvutrymme för exempelvis skidor, fiskeutrustning eller varför inte ett bastuaggregat med gasolflaska. Efter att ha plockat ut aggregatet så går de framåt längs bilen och passerar det som ser ut som en bodelsdörr med fönster.

Med detta sagt så kan det ju tänkas att det är en bil med en bodel med två dörrar men jag håller det för osannolikt.

//Michael, medlem

Tillbaka
Toppen