Sv: Barnfamiljer med husbil
Hej alla
Jag fyller snart 40 och min man snart 45. (40-årsdagen kommer självklart att firas i husbilen)
Döttrarna är 15 och 19, och dom följer sällan med. Det har varit mycket diskussioner runt det där dom senaste åren, och nu har vi kapitulerat. Dom får stanna hemma om dom vill. Lite praktiskt är det ju också, då har vi någon som tar hand om katterna och tar in posten. Och dom klarar sig ju faktiskt själva.
Fast vi märker att 19-åringen börjar bli lite intresserad av att följa med igen. Hon har väl passerat den åldern då alla föräldrar är "töntiga".
Läste förresten en väldigt bra artikel i ämnet i det senaste numret av Husvagn & Camping, som damp ner i min låda för ett par dagar sedan. Skrivet av en ung tjej som hade campat med föräldrarna i alla år. Hon beskrev mycket bra hur det känns när man är tonåring.
Roligt också att se att det är så många yngre som fastnat för husbilslivet. Jag startade en tråd på samma tema för flera månader sedan här på forumet, och fick då en hel del reaktioner från dom "äldre" som kände sig trampade på tårna, en del tolkade min fråga som om vi inte ville umgås med äldre husbilsåkare. Men så är givetvis inte fallet.
Tror även dom "äldre" tycker det är kul med föryngring i leden.
Den största anledningen till att dom flesta husbilsägare är 50+, är nog priset på bilarna.
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg! Hoppas vi ses på vägarna i sommar, någonstans i Europa (har ingen aning om var vi hamnar i år, vi börjar semestern om en vecka)

MVH
Karianne