• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barnfamiljer med husbil

F

F.d. 10115

Guest
Sv: Barnfamiljer med husbil

Vi är 33 och 35 med tvillingar på 7år och har husbil sen fyra år tillbaka.Vi har byggt husbilen själva av en cheva van med 6.2 liters v8 diesel där vi bor bekvämt men trångt:) Vi kom hem idag efter en liten tur för att stilla suget efter semestern.Vi var bla i Gränna och tittade på polkagristillverkningen sen åkte vi vidare till Borås djurpark innan vi avslutade på Liseberg,Körde ca 8o mil under dom här 5dagarna och fördelen med att vara ute innan högsäsongen kommer igång är ju att det inte är några köer någonstans.Till semestern blir det troligtvis Italien eller Kroatien.Vi var i Bibione förra sommaren och vi har lärt oss att bo trångt när vi är ute:)

F

F.d. 58556

Guest
Sv: Barnfamiljer med husbil

Hej alla

Jag fyller snart 40 och min man snart 45. (40-årsdagen kommer självklart att firas i husbilen)
Döttrarna är 15 och 19, och dom följer sällan med. Det har varit mycket diskussioner runt det där dom senaste åren, och nu har vi kapitulerat. Dom får stanna hemma om dom vill. Lite praktiskt är det ju också, då har vi någon som tar hand om katterna och tar in posten. Och dom klarar sig ju faktiskt själva.

Fast vi märker att 19-åringen börjar bli lite intresserad av att följa med igen. Hon har väl passerat den åldern då alla föräldrar är "töntiga".:swoon:

Läste förresten en väldigt bra artikel i ämnet i det senaste numret av Husvagn & Camping, som damp ner i min låda för ett par dagar sedan. Skrivet av en ung tjej som hade campat med föräldrarna i alla år. Hon beskrev mycket bra hur det känns när man är tonåring.

Roligt också att se att det är så många yngre som fastnat för husbilslivet. Jag startade en tråd på samma tema för flera månader sedan här på forumet, och fick då en hel del reaktioner från dom "äldre" som kände sig trampade på tårna, en del tolkade min fråga som om vi inte ville umgås med äldre husbilsåkare. Men så är givetvis inte fallet.
Tror även dom "äldre" tycker det är kul med föryngring i leden.
Den största anledningen till att dom flesta husbilsägare är 50+, är nog priset på bilarna.

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg! Hoppas vi ses på vägarna i sommar, någonstans i Europa (har ingen aning om var vi hamnar i år, vi börjar semestern om en vecka)

:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
MVH
Karianne

Toppen