Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
hej ! vi hade tidigare hancook men inte i din dimension utan 15 och det slutade med explosion på ett däck bak och det andra var på väg att smälla det med på autobahn ! däcken var fem år mycket mönster kvar men säckade ihop av utmattning ! sen dess kör vi på michelin agilis cp och nöjda eft 2 säsonger och 1600 mil ! för övrigt köpte vi de i tyskland och var en hel del billigare ! lycka till![]()
har i många år haft dessa däck-superbra.MEN för 2 år sen då jag bytte fick jag dessa däck tillverkade i POLEN.Dessa däck slets ner på nolltid-totalkass.Vet inte om de fortfarande tillverkas även i FRANKRIKE för tydl.var kvaliten betydligt högre då.Jag har Michelin Agillis camping i den dimension du beskriver på en Kabe 4,25 ton. Däcken har fått mycket bra kritik och ska vara de bästa, men jag är tveksam. Mina däck har rullat 2500 mil och de klarar denna sommaren också men inte mer. De är hårda och stötiga och en del svajiga. Har 4,5kg fram och 4,75kg bak, enligt rekommendationer ska jag ha 5,5kg både fram o bak men då stöter den vid varje skarv i vägen och potthål skramlar allt löst i bilen.
Så enligt mig är inte Michelin Agillis bäst.
Det låter nästan som det har varit för lågt belastningsindex på däcken som exploderat.
Kolla alltid på däcken ni köper att de har eller ligger över angivet belastningsidex.
Det är ingen garanti att handla på däckverkstad, jag har flera gånger blivit rekommenderad däck som haft för lågt index och en del internethandlare har inte ens indexet angivet. (Handla inte där)
Så för att vara säkra kontrollera alltid att däcken ni köper har rätt belastningsindex.Det är viktigare än många tror och särskilt som många verkar köra med för lågt däcktryck vilket ger ökad drifttemperatur och högre belastning.
Vilket däck som är det bästa beror nog till stor del på hur H-B:n används och vilka egenskaper som man värderar högst.
hej ! det du säger är klokt ! håller med ! men alla har ell besitter inte den kunskapen det handlar om när det kommer till att välja däck ? om man vänder sig till en erkänd däckverkstad så litar nog de flesta på att det som de rekommenderar är bäst ? oftast får du ett val på premium eller lägre sen är det du som får avgöra som kund ! min erfarenhet !![]()