• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

F

F.d. 55397

Guest
Vi tänker renovera ett badrum, nån med tips på "närliggande" bygghandlar i Tyskland, gärna nåt område med flera som ligger nära gränsen och varandra.

OBI, Bauhaus mfl?

Nån där man kan skeppa hem större grejjer (Husbilen är ju bra, men svårt o lasta större grejjer)

Nån med tips?
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Hej! Du har ett stort Hornbachvaruhus i Kiel,ganska nyöppnat.Prismässigt och utbud som slår det mesta.
Anders.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Jag tycker du skall kolla med Hornbach i Sverige,det skiljer inte mycket i pris,samt är inte alla rörgrejer kompatibla till Svenska systemet.
Anders.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Kan man montera själv, det man köpt från Tyskland, går säkert att bra. Inte säkert att försäkringsbolaget ersättning om en skada sker, Trolitvis monterar inte ett seriös VVS företag in dessa. Kolla först.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Jag tycker du skall kolla med Hornbach i Sverige,det skiljer inte mycket i pris,samt är inte alla rörgrejer kompatibla till Svenska systemet.
Anders.

Är väl kakel som är det stora inköpet, vi var inne under semstern i somras o kikade, men det var lite längre ner i Tyskland, så nu är det en shoppingresa i så fall
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Finns en kakelaffär inte långt från Puttgarden, på höger sida mot Lübeck.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Jag vet att du frågade om Tyskland men är du ute efter bra pris på kakel ska du åka till Polen.Marmorerade 20x25 32:-/m2,men där passar inte rörkopplingar.Hade en kund som köpt vattenburen golvvärme men fick slänga alltihop.Kolla noga.:wub:
Anders
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Jag vet att du frågade om Tyskland men är du ute efter bra pris på kakel ska du åka till Polen.Marmorerade 20x25 32:-/m2,men där passar inte rörkopplingar.Hade en kund som köpt vattenburen golvvärme men fick slänga alltihop.Kolla noga.:wub:
Anders

Då kan man också passa på att gå på IKEA och handla billigt.
Vitvarorna och diverse annat är 30-50% billigare där.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

Jag tjänade 16,500:- på mitt Ikeakök allt betalt,drivmedel,färja,hyrsläp och fick det direkt.Hemma skulle jag vänta 8 veckor.
Anders.:)
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Badrumsutrustning till huset i Tyskland?

tack för svar o annat

Vart Lubeck förra helgen av praktiska skäl, ner på Fredag, handla på lördag o sista biten hem på Söndagen.

Vart Bauhaus vi handlade det mesta på, jämfört med Stuvbutiken i Karlstad (en del varor har jag inte kunnat jämföra), men ca 40% besparing på det vi köpte jmf med de flesta varorna köpta på Stuvbutiken, således vart "semestern" gratis o pengar över. Men främst fanns ett större urval.

Max Bahr hade väl ganska liknande sortiment, Jacob Cement mest kakel o verktyg ( o lite dyrare). Praktiker vart fel sortiment.

Ritningen vi hade som inköpslista vart ganska rejält omgjrd efter att ha spanat i de miljöer som fanns i varuhusen.

Husbilen gick stabilt hem :wideeyed:
(fick dumpa färskvatten för att få ner vikten efter duschen på Sönd morgon)
 
Toppen