• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bacon

F

F.d. 2591

Guest
Sv: Bacon

Nej verkligen inte, osar ju så förskräckligt, det kan jag steka ute på ett separat kök.

Stig.B.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej På vintern gör vi all mat inne i bilen även bacon men sommartid försöker vi göra så mycke som möjligt ute
Ha de paffw

F

F.d. 50101

Guest

Har ni tillgång till mikro så lägg in baconet där, lägg det på en bit hushållspapper. Man slipper man det mesta ”oset” och det blir knaprigt på ett par tre minuter
Gull-Britt:mat:

F

F.d. 53198

Guest

Ett paket bacon (drygt) och tre ägg är självklar frukostmat. Förbereder hemma genom att steka och paketera varje baconportion inrullad i en liten plastpåse som lindas tajt med gummiband. Samla 5-10 stycken och ytterligare gummiband för att pressa ut den sista luften och göra förpackningen riktigt kompakt. Frys!

Ta ut ur frysen på kvällen och lägg i kylen så tinar det under natten utan att man förlorar kylan. Stek/värm någon minut i rikligt med smör, kokosfett eller ghee. Sug upp stekfettet med de tre äggen.

Man får lätt rum med 40-50 frukostar även i ett litet frysfack och spar samtidigt flera timmars gasolförbrukning och tid som kan användas till annat.

LCHF regerar!

Erik Edlund / MatFrisk Blogg

mojjen

HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
4526
Medlemskap
2025

Har inte testat bacon, men det ska jag nog göra.
Däremot har jag lagat currysås, rekomenderar inte det då det luktade curry i husbilen i ca 2-3 dagar.

F

F.d. 58560

Guest

Hej!

Tack för alla svar. Vi satt på krogen och slog vad om hur många husbilsvänner som steker bacon i bilen. Jag var övertygad om att det skulle vara få, och Dennis stod på sig och menade att det var många som steker både bacon och annat i bilen....................Jag hatar att ha fel :mad: och nu ska han säkert ha bacon var eviga morgon!!!!:mat:

Hälsningar Kerstin

F

F.d. 53198

Guest

Klart ni/han ska ha bacon. Snabbfixat om man förbereder som vi gör, näringsmässigt fördelaktigt, långvarig nöjdhet (räcker halva dagen), billigt, gott. Åtminstone män blir inte/sällan less även om man äter det dagligen.

För mig är det standardfrukost sedan 17 november 2005 så när som några få mindre lyckade dagar.

/ Erik

D

Deleted member 11118

Guest

Hustrun lagar all mat i bilen, bara grillar ute. Bacon supergott, man kan ju vädra.

Toppen