• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inredning Backventil

Micke & Annika

HBK styrelse ledamot
Admin medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2025
Vart sitter spolpumpen/backventilen till WC på en Hymer 674 från 2004. Det rinner vatten från spolningen trots pumpen inte är igång. Så vart sitter pumpen eller backventilen någonstans.

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2025
Jag Har också en Thetford C200 toalett som läckte för några år sedan. Hittade då bifogat dokument där man flyttar magnetventilen så att man kommer åt att tömma den inför vintern utan att demontera delar av toaletten.
Det läckte från min ventil men som tur var hade den inte frusit sönder. Tidigare ägare hade varit på ventilen och då monterat packningen på slanganslutningen fel.

Bilagor

• Magnetventil-A.pdf
    671,8 KB · Visningar: 49

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Jag Har också en Thetford C200 toalett som läckte för några år sedan. Hittade då bifogat dokument där man flyttar magnetventilen så att man kommer åt att tömma den inför vintern utan att demontera delar av toaletten.
Det läckte från min ventil men som tur var hade den inte frusit sönder. Tidigare ägare hade varit på ventilen och då monterat packningen på slanganslutningen fel.
Jag håller på med att flytta magnetventilen i enlighet med Jolies dokument efter att det har läckt för tredje gången. Tidigare har det varit läckage på grund av spruckna muttrar på magnetventilen. Den här gången berodde läckaget på att biomassa hade satt igen silen i magnetventilen. Med tiden byggs biomassan upp i slangar om man inte får ur allt vatten.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Mycket bra guide. Tack

Toppen