F
F.d. 53012
Guest
Blev påkörd av en annan husbil som smet den 29 sept när vi var på skördefesten på Öland vilket gjorde att vi fick tejpa ihop det som fanns och fundera på att köpa en ny. Detta var inte helt lätt visade det sig, och samma svar kom från dom jag kontaktade att logistiken hos FIAT är inte överensstämmande med svensk uppfattning. Men fick kontakt med en leverantör som lovade att jag skulle höra av mig mitten av oktober för att se om det lovade speglarna hade kommit. Priset var tydligen 3500:- cirka men fick tag i en som hade en hemma för 4.500:- vilket gjorde att jag provade att gå via eBay tyskland där det fanns ganska många och efter 4 dagar senare var budgivningen klar och slutade på 1.219:68 med transportavgift med DHL. Spänningen var stor om man skulle bli blåst men en vecka senare anlände den och i mycket gott skick. När den anlände tog jag bort höger spegeln med inbyggd antenn (3 anslutningar) sen lämnade jag dom till min kompis som är lackerare för att lacka dom svartblanka vilket jag inte sett förut och förhoppningsvis kommer att höja skicket likväl som fronten blev när den lackades med tillhörande grill. Kommer ta en bild när dom är klara för montering vilket inte sker förrän i vår när bilen ställs på igen.