• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

backkamera?

F

F.d. 29756

Guest
Vi har fått ett erbjudande från Jula att köpa en trådlös backkamera (MARQUANT)för 599 skr. med 3,5"skärm. Mini-USB-skärm för tex. filmvisning. Kabel medföljer.
Är denna användbar eller bara skräp? Det känns för billigt eller har massproduktion skapat detta låga pris?
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: backkamera?

På "tradera" finns det trådlösa backkameror till salu (eller på auktion).
Priset rimligt och snabb leverans fungerar mycket bra.
Köpte en med 7 tums skärm.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: backkamera?

Vi har fått ett erbjudande från Jula att köpa en trådlös backkamera (MARQUANT)för 599 skr. med 3,5"skärm. Mini-USB-skärm för tex. filmvisning. Kabel medföljer.
Är denna användbar eller bara skräp? Det känns för billigt eller har massproduktion skapat detta låga pris?

Hur är det, man måste väl ändå dra en strömkabel till den "trådlösa" kameran?
 

bossebagare

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8546
Medlemskap
2024
Sv: backkamera?

Jag köpte en i våras på jula är inte nöjd med den. Kopplade kameran på backljuset men man får starta skärmen separat efter ett tag när den är igång stängs skärmen av (kameran ej aktiverad) och man får starta den igen.Mycket störningar på bildskärmen,skall du köpa så köp en med kabel mellan skärm och kamera.Bosse
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: backkamera?

Hej!
Hade en sån på förra bilen och jag var ganska nöjd med den. Ibland var den lite skakig när man körde fortare men när den behövdes vid backning var den helt ok. Jag kopplade den till skyltbelysningen och hade den som backspegel och det funkade.
Hade
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: backkamera?

Trådlöst fungerar oftast, fast trådat fungerar alltid. I och med att alla kör på samma frekvens (2.4GHz) så blir det väldigt få kanaler att välja på. Var beredd på att du får någon annans kamera i din display.
Vi monterar backkameror på jobbet på lastbilar, husbilar etc -endast trådat (vi måste lämna garanti på jobbet).

Peter :)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: backkamera?

Jo, många hästtransporter verkar köra på samma frekvens som vår kamera. Mera regel än undantag att det dyker upp kusar på displayen när man möter/kör om hästtransporter.
Inga problem med mottagningen, men det kan bero på att vi var tvungna att dra in kamerans sändarantenn innanför bakväggen för att få stabil signal - hade köpt kabelsystem idag.
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: backkamera?

Jag kontaktade per telefon aktuell kameras info. och en vältalig dam skumläste instruktionen och enligt denna skulle en del av kameran placeras baktill och en kabel för nödvändig el-försörjning dras till skärmen vid förarplats.
Jag anar av alla svaren att döma att det ändå blir till att dra någon form av kabel men vill inte borra i bilen och hoppas finna lämpliga kabelvägar.
Bilen är en Chaussom Welcome 19 2010-modell och fransmännen tänker ju på sitt vis men detta fungerar också fast det kan vara bra att i början ha en huvudvärkstablett!!!

Tack så hemskt mycket för alla svar!
 
Toppen