• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

Wiftan

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
36775
Medlemskap
2023
Vilken back kamera är bäst. Har testat flera olika från Biltema och Jula, men de bara fladdrar. Kan det vara inkopplingen som är fel?
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
349
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Beror troligen på inkopplingen av ström. När jag monterade kamera första gången tog jag ström från bakljuset vilket resulterade i mycket flimmer. Framförallt när motorn gick. Detta trots att det var en trådad kamera. Slutade med att jag drog ström från bilbatteriet och då försvann alla störningar. Har för mig fenomenet uppkommer då bakljusen är PWM-styrda.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jodå, stör mig bara på att titta på VHS-upplösning när man vet att det finns bättre teknik i varje mobil på marknaden...

Om man gärna vill se varje gruskorn när man backar och varje fluga bakom bilen när man kör, kan man naturligtvis irritera sig på det
om man inte har något bättre att göra.;)
 
Lösning
Toppen