• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera,trådlös från Biltema ?

F

F.d. 55488

Guest
Sv: Backkamera,trådlös från Biltema ?

Vi köpte en sån 2012. Jag kopplade den till bilens bakljus (inte backljus). På så vis kunde jag hela tiden se som i en backspegel när jag körde. Jag hade tagit bort bilens vanliga backspel och placerade skärmen på dess plats. Det är ju detta ställe man är van att titta på.

Har funkat hyfsat. Ibland har det blivit störningar under färd, särskilt vid acceleration. Varför vet jag inte. Den har kostat en tusenlapp och det är väl ungefär vad den är värd. Kameran hade jag placerad på bilens bakre nummer skylt.

Den har gjort sitt jobb. Man får vad man betalar för.

Hoppas du fått reda på lite av det du var ute efter?

Hälsningar Fy & Bi
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera,trådlös från Biltema ?

Om du söker lite så kommer du att hitta många poster om det. Det stort sett alla är överens om är att dom i bästa fall fungerar så där. Var beredd på störningar och dubbelkolla innan du backar att är din kamera du ser. Du kommer att få in alla andra kameror som ligger på samma kanal.

Peter :)
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Backkamera,trådlös från Biltema ?

Du lär ha fått bra råd vad gäller trådlös backkamera redan men kan ändå tillägga att Biltemas kamera ser exakt likadan ut som LTC:s. Har själv en dylik.

Om man är införstådd med att det kan vara vissa störningar med en trådlös teknik så bör Biltemas kamera fungera hyfsat.
 
H

holm44

Guest
Sv: Backkamera,trådlös från Biltema ?

Hej,ny här.Just köpt en Hobby T500 Van -09 tror jag det var...Ovant med så skrymmande fordon,men det finns en Blaupunkt navigator m inbyggd backkamera.Såg dock inte mkt i den ,endast 3,5" skärm .Ser på E`BAY att trådlösa 7" är ganska billiga,men kan man använda den istället för backspegel?DVS konstant inkopplad då man kör.Hur blir bilden?

Säkert många som vet så jag är tacksam för svar

mvh leffe:mcride:
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera,trådlös från Biltema ?

Hej, har precis kopplat in en trådlös backkamera med 7" skärm som är istället för backspegel, funkar kanon så länge inget är emellan sändaren och mottagaren. Färgerna är inte helt hundra skall jag säga. Inköpt på E-bay för 480:-

/Thomas
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Backkamera,trådlös från Biltema ?

Jag har haft både sladdlöst och med sladd .Jag tycker det är värt besväret och dra sladd .Om jag inte minns fel kan man annvända vissa navi skärmar och bara montera en kamera .
En parantes bara ,en av gubbarna på jobbet skulle absolut ha en backkamera på sin lastbil (lift).Det tog tre (3) år innan han upptäckte att bilden var spegelvänd:D
 
Toppen