• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera som förvirrar

F

F.d. 50069

Guest
Jag trodde ett tag att jag blivit knäpp eller fått en släng av kraftigt snabbt åldrande:oops:

Så här var det;
Jag skulle backa in husbilen på tomten hos våra släktingar i västervik, lite trångt fast jag har gjort det massor av gånger tidigare genom åren.
Men nu med våran "nya" husbil så blev det heltokigt, jag knixade och glodde i både backspeglar och backkameran och blev milt sagt förvirrad, hmmm:oops:
Våran käre släkting Pelle såg mitt dilema och visade med gamla hederliga tecken oss på plats.......hujedamej!
Fast efter en eller två iskalla så var allt bortglömt och självförtroendet var återställt:D

NU har jag upptäckt att Backkameran har en spegelvänd bild och detta tillsammans med en rätt bild i backspeglarna gjorde att denne herre fick kortslutning i bollen, he he.

Så nu till min fråga......Hur i hela fridens namn får jag Backkameran att visa en rätt bild? Det är en orginalmonterad Waeco kamera i en Carthago i51. Vi har ingen instruktionsbok på just denna kamera så hjälp önskas:oops:
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Backkamera som förvirrar

Hej Gunnar:)
Jo, på våran bil verkar inte någon funktion vara inkopplad mer än att den tänder upp backkameran när backen läggs i.
Fast jag plockade bort skärmen och på dess baksida fanns en liten liten brytare där det står "mirror" på:D, yees problemet löst!

Skönt när det så lätt att fixa saker!
 
Toppen