Mileftermil
HBK Medlem
Hej Alla, Jag har letat länge efter en kamera som kan se till att vi ser runt om bussen, med hjälplinjer vid parkering. Vi har jobbat i 6 år på våran darling, och den är värd den bästa investeringen i en kamera. På våran Audi-etron har vi en kamera som kan "se" runtom hela bilen, och man kan välja att se den från sidan, uppifrån, bakifrån mm. Jag förstår att man då behöver en kamera med extra små sensorer/kameror runtom fordonet. Helst också en döda-vinkel kamera. Och mörkerseende.
Bussen är 9,3 meter lång. Och kommer att ha ett cykelställ bakom.
Jag kan tänka mig trådlös, lätt installation, om det kan fungera bra. Men annars drar vi en kabel i ett rör under bussen.
Så, vad har ni som har en liknande längd på husbil för en kamera. Med samma specifikationer som jag önskar. Dvs, 360 vinkel, döda vinkel, mörkerseende. Kamerorna ska vara så liten som möjlig. Det är en plus om monitorn även kan fungera som navigator. Då slipper vi besudla instrumentpanelen med flera skärmar. Tacksam för idéer. Jag har tittat lite på waeco och dometic.
Monitorn ska sitta högern om ratten.

Bussen är 9,3 meter lång. Och kommer att ha ett cykelställ bakom.
Jag kan tänka mig trådlös, lätt installation, om det kan fungera bra. Men annars drar vi en kabel i ett rör under bussen.
Så, vad har ni som har en liknande längd på husbil för en kamera. Med samma specifikationer som jag önskar. Dvs, 360 vinkel, döda vinkel, mörkerseende. Kamerorna ska vara så liten som möjlig. Det är en plus om monitorn även kan fungera som navigator. Då slipper vi besudla instrumentpanelen med flera skärmar. Tacksam för idéer. Jag har tittat lite på waeco och dometic.
Monitorn ska sitta högern om ratten.