• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!
Jag skall montera en backkamera framåtvänd vilket förmodligen (?) ställer större krav på täthet än normalt.

Efter att jag läst flera inlägg om att skärmen bör vara minst 5 tum, att trådbunden ber bättre och säkrare bild samt att man slipper bilder från andra husbilar eller övervakningskamror på exempelvis Bauhause, så hittade jag denna hos Olsson i Ellös.

http://www.oie.se/Produkt/backkamera-set-1-(40782)?sectionId=3390310

Säljer man till oss som har erfarenhet av en så dammig och skitig miljö som på bilden borde det vara en bra kamera, eller vad tror ni?
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Hej!
Om vi skall leka tjugo frågor så är svaret på fråga ett att jag har svårare att montera den invändigt på grund av kabeldragning.

Svaret på fråga två och fyra: för att se framåt.

Nej, jag skall inte ha den till Dashcam.

Sexton frågar kvar :)
//Conny

PS
Tack knarrevik för att du gjort mig uppmärksam på upplösningen. Men hur är den jämfört med andra backkamror?
DS
 

Anita / Soren

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2024
Sv: BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Innan jag hade bil med en spegel som visar framänden på bilen så monterade jag en kamera framåt. Varför? Jo det var hemskt lätt att köra nära ett hinder utan att behöva anstränga sig. Nu ligger denna kamera utlagd bland annonser samtidigt som jag funderar på vad jag själv skulle kunna ha den till, kanske montera den så att jag ser position över brunn för avtappningsröret grå/svartvatten. Givetvis på ställen där tömning är tillåten.
 
Senast ändrad:

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Hej!
Anita / Soren: På entreprenadmaskiner monterar man i bland kamror fram för att exempevis se lastaren.

Själv blev jag i hällregn påkört av en cementsugga i Smögen som kröp in under bilen så att mina framhjul hängde i luften.

Det stämmer knarrevik
icon14.gif
, men varför har jag ett speciellt behov av en framåtriktad kamera när jag står stilla, och inte de allra flesta andra.

//Conny
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Hej!
Anita / Soren: På entreprenadmaskiner monterar man i bland kamror fram för att exempevis se lastaren.

Själv blev jag i hällregn påkört av en cementsugga i Smögen som kröp in under bilen så att mina framhjul hängde i luften.

Det stämmer knarrevik
icon14.gif
, men varför har jag ett speciellt behov av en framåtriktad kamera när jag står stilla, och inte de allra flesta andra.

//Conny

Jag hörde en granne hade blivit påkörd av en soptunna som dessutom var full.
Kanske bra med framåtriktad kamera om fler fulla tunnor kommer farande.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Jag älskar kameror, skulle vilja ha 4 st. på taket för att hålla koll på allt runt omkring (trafiken under körning eller besökande får/kossor i Norge), 2 st. bak (vid backning & som backspegel) och en dash-cam fram (små händelser, skyltar, avfarter, bergstoppar, älvar, mm. under färden)... Och varför inte en i bilen med rörelsedetektor när HB´n står obevakad. Vad är jag uppe i nu, 8 st. ; )
Min fru tycker inte att jag är riktigt "redig", hennes mor var likadan...
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: BACKKAMERA FRÅN OLSSON I ELLÖS

Har också funderat på en kamera inne i bilen riktad framåt så man fick med allt tjat under resan. Hade en action cam en gång. Det var lite omskakande..

/M
 
Toppen