• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner

kefa62

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Lindesberg
Har tittat lite på att köpa en Burstner Elegance, är det någon som har el. haft och kan ge lite info och +/- med bilen. Vet att det finns många modeller men i stort.
 

JohanÖ

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
25691
Medlemskap
2024
Vi hade tidigare en Bürstner 728 -18. Vi (min fru) ville ha en lite större men förutom det så var det inga problem. Den var ju ny så det var väl inget annat att förvänta. Som en 7,5 meters halvintegrerad funkade den väldigt bra.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Vet inte hur gammal du tittar på, men vi hade en i710 från -08 och det var den bästa bil vi haft. Ångrar än att vi bytte bort den...
 

japo1

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
6842
Medlemskap
2024
Vår I 821 från 2005 har fungerat förvånansvärt felfritt, så den har fått stanna kvar hos oss. Varning endast för laddaren i Reich elblock. Men det går att lösa. Mycket rymlig o trivsam.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Instämmer i japo1 inlägg har samma bil men av modellen 2010 och är jätte nöjd, har nu rullat över 14000 mil och fungerat som en klocka.
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Vi har haft en 821 2004 som vi var nöjda med, det mesta i alla fall, man får mycket för pengarna. Motorn på 128 hk är i minsta laget, styrningen är trög jämfört med lite nyare bilar. Byggkvaliteten är som alla andra i samma klass. Ett stort och bra garage med en låg last tröskel, gott om skåp inne i bodelen. Tyckte inte om planlösningen med en lång korridor mitt i bilen, inte heller hjulhusbulan i duschen, svårt att stå i den. För vår del, ( vi är i bland 4 personer) så var soffgruppen för stor. Tvärbädd bak funkade men hellre långbäddar. Under bilen sticker plywooden fram helt naken, årlig sprutning med linoljeolja så gick det bra men man bör vara medveten om det.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Kul att höra har en exakt lika dan som gått över 15tusen mil,har inget att klaga på. Ljus å rymlig inuti ,kanon bra bil.
Vi hade 160 hk och robotlådan, gick hur bra som helst. Funderar allvarligt att byta till en sån igen... Tips, jag satte trådbackar i underskåpet vid garderoben istället för hyllan, blev kanonbra.
 

lasseh

FD HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Som Boanke sa härovan, kolla garage e.d. underifrån/bakifrån, regnvatten rinner ner i springan mellan bilens baksida och stötfångaren, studsar sedan upp på stötfångarens inre nederkant upp på naket trävirke i garaget, löste det med silikontätning mellan bil o stötfångare. Burstner T-star 710 -04. för övrigt en mycket trevlig bil, tog oss till Spanien utan större problem i femton vintrar.
 
Toppen