• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner 535 - och mer..?

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Efter att ha hyrt ett par gånger så är jag totalt såld på HB och har börjat forska lite i att köpa egen. När det gäller fabrikat och modeller så är ju marknaden nedlusad med objekt och jag har sannerligen svårt att sätta mig in i allt. Jag har kommit fram till att jag letar efter en alkovbil, gärna med akterbädd eller våningssäng. Bürstner 535 verkar vara en modell som uppfyller detta men vad finns det mer? Budget 200´- 300´, årsmodell -95 eller nyare. Några handfasta tips vore mycket välkommet. Jag kommer att hyra en långhelg inom kort och åka runt lite bland återförsäljarna. Jag hoppas det kan ge en del också.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Bürstner 535 - och mer..?

Hej.
Nu lägger jag mig i igen:wink:
Du har en burstner 535 på blocket.se! Rätt så låga mil och rätt utrustning.
verkar välservad och nybytt kamrem!

Årsmodell 99 står det i annonsen, men enl VV är det en 97a:confused:
om du söker(https://www21.vv.se/fordonsfraga/) på ett reg.nr på en likadan bil som du är sugen på så får du reda på lastvikten!
Fast det får du avgöra själv om den räcker;)

Anders
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Bürstner 535 - och mer..?

Jag är bara tacksam om du "lägger dig i". Söker man på Blocket och några av dom andra större bilsajterna med mina villkor så får man ett par hundra träffar varav ett par stycken är just Bürstner 535. Risken (eller chansen ;) är att det döljer sig något annat som uppfyller kraven bland dom andra 198 så alla tips är välkomna. Bra tips ang. lastvikten. Efter att ha plöjt igenom tråden om lastvikt och tillstånd utomlands så förstår man ju att det har en viss betydelse.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Bürstner 535 - och mer..?

Ja, man kan nog utan att överdriva säga att lastvikten har ett stort intresse:wink:
Bli medlem så kommer du åt det "stängda" forumet där godsakerna finns, inte bara snack om lastvikter utan allt godis som ställplatsnedladdningar och mycket, mycket mer!

100kr i anmälningsavgift+ 100 kr i årsavgift, därefter 100kr/år är snabbt intjänade pengar:D.

Anders
 
Toppen