• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

-böter, nej tack !

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
:wideeyed: Vi har ännu inte fått hem våran husbil,men tanken har slagit mig hur man parkerar på t e x en parkeringsplats med många p-rutor. En husbil kan ju omöjligtvis få plats i en ruta. Man vill ju inte ha buckor heller. Ska man betala för flera stycken rutor då eller? Någon som har erfarenhet av detta problem?

Sussie & Bernt
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: P-böter, nej tack !

Jag brukar ta en ruta längst ut på ena sidan och hålla ut så mycket som möjligt åt sidan från bilen intill. Glöm inte att samtliga fyra hjul på husbilen måste rymmas inom rutan, annars blir det dyrt. Tar Du två rutor, krävs det nog två p-biljetter också. Om husbilen är registrerad som lätt lastbil, platsar den inte om P-skylten har en tilläggstavla med ordet "Personbil". Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: P-böter, nej tack !

Detta är intressant...
Hur hanterar lapplisorna personbil typ 2 ? kan man undra...

Det är väl oxå en personbil - det har jag ju tom den stora myndighetens skriftliga ord på..

Hälsn.
Dag
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: P-böter, nej tack !

Vi får nog hoppas att de behandlar den som en personbil, annars hamnar de väldans fel. Samtidigt är och förblir det nog så ett tag att de inte "känner till" det här nya de heller. Följden blir troligen en rad felaktigt utfärdade p-böter som man som husbilsägare (i gruppen Personbil Klass II) tvingas protestera emot. När de väl kontrollerat i bilregistret, måste de dock vika ned sig och skriva av ärendet. En massa ytterligare trasse med andra ord. Hälsn/AndersW
 

Yvonne & Johnny

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
264
Medlemskap
2024
Sv: P-böter, nej tack !

Hej!
I somras var vi i Nynäshamn med min mamma som är handikappad. Jag parkerade längst ut på parkeringen, men bilen tog upp en och en halv parkering. Jag betalade bara för en biljett och så la vi upp parkeringstillståndet för handikappade i rutan. När vi kom tillbaka till bilen stog en P-Nisse där och tittade. Han sa att eftersom jag hade en p-biljett och tillståndet så skulle jag slippa böter. Jag skulle ha betalt för 2 biljetter annars.

Hälsningar
Yvonne
 
Toppen