• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bättre ljud i IPad?

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025
När man använder Igor Primo nav.tillsammans med Ipad i husbilen, är det svårt att höra den info som ges.
Köpte en extern högtalare, men det är tydligen så, att apple har kopplat på nåt annat sätt än övriga, så ljudet blir superlågt i den nya högtalaren.
Man kan kanske koppla iPad till befintligt ljudsystem i bilen, men då tappar man ju möjligheten att samtidigt ha radion på.(vet inte ens om det funkar? Inte i personbilen i alla fall)

Är det någon här som har tips i idéer på hur man kan lösa detta?

Fru Hallemyra

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Bättre ljud i IPad?

Möjligt att det finns fler volyminställningar på ipaden och att appen dessutom har egna. Detta kan göra att de samverkar till att ge för låg volym.

Har den externa högtalaren du köpte inbyggd förstärkare?
Om inte försök byta till högtalare som har det.

Jag försökte hitta nån app som kontrollerade maxvolymen, men hittade ingen...

Men som sagt, undersök i inställningarna och se om alla volymknappar står på max. (du hittar en om du dubbelklickar på den runda knappen).

//Stefan

F

F.d. 2692

Guest

Jag kopplar in min padda i bilstereon. Antingen lyssnar jag på musik som jag har i paddan eller någon app som sänder radio. När tjatmoster från navprogramet börjar snacka sänks musiken, mycket elegant.

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Ställ in ljudet under Meny-Volym i appen, möjligtvis hjälper det också om du höjer volymen till max före appen startas.

Ljudet är redan på Max. Både i appen o i paddan.
Problemet är att när jag kopplar in den ext. Högtalaren så blir ljudet i den lägre än i paddan. Noteras bör, att högtalaren funkar i den bärbara datorn.
Ngn. Expedit sa att Apple på nåt sätt kopplat ngt. Till jorden i stället för på vanligt vis??

Nåja, får försöka hitta annan högtalare som funkar!

Tack till er som kommit med tips!

F

F.d. 25383

Guest

Hej alla,

Vilken App skall man ha till Ipad som navigation som funkar bäst??

Tack / Håkan

Toppen