• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Bättre kyla i kyl och frys

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2026
Jag har köpt 2 grytunderlägg från Ikea som jag satt ihop med klar slang. Även satt slang på kanterna på underläggen för att inte repa.

Gallret har jag satt längst ner i frysdelen. Det gör att kylan rör sig bättre från frysens bakkant där slingorna sitter. Kylan kommer under matvarorna i frysen. Efter min uppfinning har jag bättre kyla i både frys och kyl.

Se bilderna. Bara ett litet tips.

Bilagor

• 20250619_112328.jpg
    20250619_112328.jpg
    3,4 MB · Visningar: 132
  • 20250619_112356.jpg
    20250619_112356.jpg
    1,7 MB · Visningar: 130
Jag har köpt 2 grytunderlägg från Ikea som jag satt ihop med klar slang. Även satt slang på kanterna på underläggen för att inte repa.

Gallret har jag satt längst ner i frysdelen. Det gör att kylan rör sig bättre från frysens bakkant där slingorna sitter. Kylan kommer under matvarorna i frysen. Efter min uppfinning har jag bättre kyla i både frys och kyl.

Se bilderna. Bara ett litet tips.
Tror jag på. Ska göra samma även i kylen, på de hyllor som är framför kylflänsarna. Har absolut noterat att mat direkt på hyllorna där försämrar kylförmågan, precis som ett fullt frysfack. Kyla behöver kunna cirkulera under varorna.

Tillbaka
Toppen