• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reparationshandbok Fiat Ducato

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2025
Lite osäker på om den här frågan ligger i rätt kategori i forumet, men min fråga är som rubriken säger.

Letar efter en bra reparationshandbok till vår Fiat Ducato, årsmodell 2000. Har ni några bra tips och erfarenheter? Spelar ingen roll om det är fysisk bok eller E-bok.

Själv har jag alltd gillat Haynes böcker men finns kanske bättre alternativ.

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2025
Ja, det är den jag funderar på, verkar riktigt utförlig och priset är ok. Hittar heller inget annat. Tycker du den är bra så köper jag den.

Sen kommer jag säkert att sakna boken. Känns väl konstigt med en laptop i stället för bok när man gör jobbet. Men man vänjer väl sig vid det också ......

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Ja, det är den jag funderar på, verkar riktigt utförlig och priset är ok. Hittar heller inget annat. Tycker du den är bra så köper jag den.

Sen kommer jag säkert att sakna boken. Känns väl konstigt med en laptop i stället för bok när man gör jobbet. Men man vänjer väl sig vid det också ......
Är tyvärr inte hemma förrän på söndag annars kunde jag skickat några bilder som prov. Det bästa tycker jag är alla sprängskisser/teckningar där man ser hur olika delar är monterade. Tror man kan se en del på E manuals sida utan att köpa.

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2025
Tack för tipsen, har lite svårt för bok på tyska bara. Min bil är en import och har instruktionsbok på tyska, det blir mycket Google Translate. Har 2.8 id.TD i min - 00 'a.

Såg info-filmen på E-boken och den verkar riktigt bra.

Roysan

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
Själv köpte jag en från Peter Russek, för länge sen, till min Ducato 1996.
En bok i A5 format, som omfattar 1,9 och 2.5 liters maskinerna.
Kanske han har böcker för andra årsmodeller.
Kanske har han hemsida, på boken står bara e-mail adress.
sales@russek-puplications.com

En stor del av boken handlar om hur man plockar isär motor och renoverar, något man sällan ger sig på.
Övrigt är ok, och elscheman finns.

Roysan

begeco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2025

Per o Anne

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2025
Har laddat ned en manual som OVA fil. Hur öppnar man denna I Windows 10?
En OVA-fil (Open Virtualization Appliance) är ett filformat som används för att distribuera virtuella maskiner. För att öppna en OVA-fil behöver du en virtualiseringsprogramvara som VirtualBox eller VMware Workstation.

Här är stegen för att öppna en OVA-fil i VirtualBox:
  1. 1. Ladda ner och installera VirtualBox:
    Om du inte redan har det, ladda ner och installera VirtualBox från deras officiella webbplats.

2. 2. Importera OVA-filen:
    • Öppna VirtualBox.
    • Gå till "File" > "Import Appliance".
    • Bläddra till platsen där din OVA-fil är sparad och välj den.
    • Klicka på "Open".
  3. 3. Konfigurera den virtuella maskinen:
    • Du kan behöva justera inställningar som minne och hårddiskstorlek.
    • Klicka på "Import" för att starta importen.
  4. 4. Starta den virtuella maskinen:
    När importen är klar kan du starta den virtuella maskinen från VirtualBox huvudfönster.
Alternativt kan du använda VMware Workstation för att öppna OVA-filer. Stegen är liknande:

1. Ladda ner och installera VMware Workstation: Om du inte redan har det, ladda ner och installera VMware Workstation.
  2. Importera OVA-filen:
    • Öppna VMware Workstation.
    • Gå till "File" > "Open".
    • Bläddra till platsen där din OVA-fil är sparad och välj den.
    • Klicka på "Open".
  3. Konfigurera och starta den virtuella maskinen: VMware Workstation kommer att guida dig genom konfigurationen och startprocessen.
OVA-filer innehåller en komplett virtuell maskin, inklusive operativsystem och programvara, vilket gör det enkelt att distribuera och köra virtuella miljöer.

begeco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2025
Är den jag tänkte köpa, hur verkar den?
Fick intrycket av infoklippet att den är ganska omfattande.
Jag är nöjd. Lättare att navigera i än Haynes och illustrationerna blir ju större och tydligare på en stor skärm. Även om man låter en verkstad göra jobbet tycker jag att det är en fördel att veta vad de gör och varför.

Toppen