• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avtal med Tele2, Mobilabonnemang och Mobilt Bredband

Ingrid & PG

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
653
Medlemskap
2024
Blev lite fel
Ringde till Tele2 frågade om jag kunde få fortsatt 20 % rabatt, men det blev nej. Är det något nytt avtal på gång någon som vet?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Det finns inget nytt avtal på gång. Vårt avtal gick ut i juli 2019.
Efter en förnyad kontakt med operatörerna fanns det inget intresse av att teckna ett avtal för våra medlemmar.
Förmodligen är konkurrensen så hård att det inte finns utrymme för fler rabatter än de som redan finns.

Länken till Tele2 via vår förmånssida verkar fortfarande fungera och det innebär i så fall att man kan teckna avtal där med 20% rabatt.
Du kan gå en annan väg under förutsättningen att du är 65 år eller äldre och det är att teckna Tele2 Seniorrabatt med 20% rabatt.
Ett annat alternativ är att bli medlem i Seniordeal eller liknande grupper.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
...................................
Så nu har jag tecknat abonnemang hos Fello 32 mb 80 kronor billigare och överbliven surf sparas i en pott, max 100 gb. Så under 6 månader utomlands har jag alltså 32 mb + 16 mb/månad. En bättre deal alltså........................

Hej Wizard, jag undrar..... Jag har haft Fello's abonnemang rätt länge nu och till skillnad från andra bolag som höjer priset, så har jag nu fått höjd dubbel surfmängd till samma pris som tidigare i stället :).
Jag bara funderade på att du skriver 100GB sparpott.
Jag har 25GB som max pott sedan början och kan inte hitta någon info om pott på 100GB någonstans på deras hemsida under sparad pott. Så jag måste bara fråga för att vara säker, har du verkligen 100GB ???

"Hur mycket surf kan jag spara?
Du kan spara upp till 25GB surf som läggs i en pott utöver den surf som du har i ditt abonnemang. Surfen sparas tills dess att den används, det finns inte något slutdatum på surfen."

Kan vara bra att veta vid ev. förhandling.

M.v.h. JANKRO.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Jag hade ett långt samtal med dom men det blev bara nej.
Jag pratade med dom i förra veckan och uppdaterade mitt avtal till 20 GB enligt de förändringar Tele 2 gör. Jag har ett tvillingkort som är gratis. Mitt avtal är ett tillsvidareavtal och med högre rabatt än 20%. Lycka till. Ring igen.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Hej Wizard, jag undrar..... Jag har haft Fello's abonnemang rätt länge nu och till skillnad från andra bolag som höjer priset, så har jag nu fått höjd dubbel surfmängd till samma pris som tidigare i stället :).
Jag bara funderade på att du skriver 100GB sparpott.
Jag har 25GB som max pott sedan början och kan inte hitta någon info om pott på 100GB någonstans på deras hemsida under sparad pott. Så jag måste bara fråga för att vara säker, har du verkligen 100GB ???

"Hur mycket surf kan jag spara?
Du kan spara upp till 25GB surf som läggs i en pott utöver den surf som du har i ditt abonnemang. Surfen sparas tills dess att den används, det finns inte något slutdatum på surfen."

Kan vara bra att veta vid ev. förhandling.

M.v.h. JANKRO.

Du har rätt JANKRO. :msn_embarrassed::msn_embarrassed:
Jag blandade ihop det med frugans abonnemang hos Hallon där hon har en pott på 100 mb.
Sorry.
 

Marra64

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Piteå
HBK-Nr
27378
Medlemskap
2023
Upptäckte idag nu i både coronatider och påsk med 2 barn hemma är unlimitid inte alls unlimitid. Vi lyckades använda 50 gb bara idag och tele2 stängde surfen. Så nu får vi 5 gb om dagen,599 kr/ månad kostar det. Och begränsat till 50 gig. :-(
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tele2 skriver:

Fri surf med ditt mobilabonnemang
Med vårt mobilabonnemang Obegränsad tar din surf aldrig slut. Till fast pris varje månad surfar, ringer och skickar du sms från mobilen inom Sverige utan begränsningar och utan att koppla upp dig mot andra nätverk.

Men sedan står det i det finstilta 50GB per dag,fyll därefter på 5GB åt gången gratis,det finns alltså obegränsat med restriktioner.....
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej!
Så här har det funkat för mig.

Du har obegränsat, men vid en viss gräns blir det stopp.
Då får man ett sms. Man svarar och får ytterligare 5 Gb gratis. Detta kan du upprepa hur många gånger som helst.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej
Glömde skriva att om du kollar TV gå ner från FHD till HD eller vanlig upplösning så hamnar du kanske inte på gränsen.
 
Toppen