• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avställning utomlands

Sv: Avställning utomlands

Har ni som ställt frågan om att ställa av bilen i Spanien även ställt frågan om man kan bo bo i husbilen när den är avställd.
Folksam godkänner det inte.

Länsförsäkringar var tveksamma att man får bo i bilen under tiden den är avställd, det är ju en avställd bil som bara har brand,stöldförsäkring,ev, skulle man ha fritidshusförsäkring,,,,,,

Hejsan!Vi fick samma besked av Codan genom CC! Ringde förra vecka o fick klara besked att det är ok att ställa av bilen som Knaus 23 o Owe säger.:mcride:

Kollade upp detta för nån månad sedan efter hemkomst från Spanien och kom fram till att det billigaste alternativet för mig var att inte ställa av i utlandet samt att behålla Folksam. Har då vägt in alla kostnader som assistance, djurkollision, helförsäkring reseförsäkring i 185 dagar, hemförsäkring för att få ett jämförbart pris. Det finns ett otal försäkringsbolag som accepterar avställning i utland men man får betala extra för förlängd reseförsäkring samt att hemförsäkringspremien kan variera avsevärt beroende på vad man har för hus.:yes:

Tillbaka
Toppen