• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avställd för vintervila

S

suneAl

Guest
Nu har vi avställt KABE:n för vintervilan hos APC Compocit fram till Påsken.
Under tiden skall de reparera skadan som jag åstadkom på rastplatsen i Jävre "Fyren".

Har tömt båda vattentankarna (Färskvatten & Spillvatten), haft lös tryckvattenpumpen och tömt silen samt öppnat samtliga kranar och lagt duschslangen ner på golvet, laddat upp samtliga batterier (Bodelen & Bilen).


MVH / 571 :mcride: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :wink: :wink: :wink: :wink:
 

Bilagor

  • travelmaster_w.jpg
    travelmaster_w.jpg
    150,4 KB · Visningar: 363
Senast ändrad:

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Avställd för vintervila

Har också ställt av och jag har öppnat kranen till varmvattenberedaren.
parkering.gif


Parkerat ute bredvid garaget, skyddat takluckorna och tv-antenn med några ihopskruvade trälådor.

El 220V inkopplad, aldepannan till på 1kwh och nerställd till min som är +5 grader och dom två fabriksmonterade (CTEK) batteriladdarna 0,8amp och 25 amp sköter om bilbatteriet respektive förbrukningsbatteriet automatiskt i vinter.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Avställd för vintervila

Även jag har ställt av och tömt tankarna. Jag kommer att koppla 230v ett dygn per månad för att hålla batterierna i skick. I övrigt inga åtgärder eftersom den står i varmgarage.

Hälsn
Evert H
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Avställd för vintervila

Hej, vi har gjort det samma och visst är det lite tomt att inte ha tillgång men nu gäller det att gilla läget och se fram mot påsken och en ny härlig säsong med resor och träffar med trevliga människor.

Annmari & Kjelle
 
Toppen